SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Debatt - just nu! (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Forumets kalender. (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=8389)

Gnab 2009-01-21 13:51

Forumets kalender.

Den funkar inte längre än till december 2008, det skulle jag vilja få ordning på, dessutom skulle jag tycka det var en bra ide att lägga in phestschemat på "main" så att säga då det inte tar så mycket plats.

slaugther 2009-01-21 14:00

nu går den till 2020

hurvida phestschemat skall in på main överlåter jag till ks att fundera på tills vidare

Gnab 2009-01-21 14:26

Japp, det är sant... fast jag har hört att forumet kanske kommer bli utbytt snart ändå så det kanske är onödigt :)

Pallvid 2009-01-22 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Gnab (Inlägg 104237)
Japp, det är sant... fast jag har hört att forumet kanske kommer bli utbytt snart ändå så det kanske är onödigt :)

Utbytt!? :O

WozzeC 2009-01-22 01:40

yes. eller ja... Det kan bli så att det dyker upp ett forum till inom en snar framtid.

TinTin 2009-01-22 02:41

Vadå ett till?! Det är väl jobbigt som det är med ett just nu?

Pyret 2009-01-22 03:08

forumet som de snackar om är ett som funkar lite enklare än det här. Tanken är att det ska fungera som en informationskanal till alla studenter vid HV. Det "nya" forumet kommer fungera lite som facebook, man kan lägga in egna bilder osv (om jag förstått det hela rätt).

Dock vet jag ingenting om att vårat nuvarande forum ska försvinna, det har vi inte pratat om. Bara att vi ska få en ny informationskanal som underlättar för oss att nå ut till studenterna.

Pallvid 2009-01-22 12:10

Ahaa. bra bra.. dock hade det varit najs ifall "arkivet" hade kunnat följa med till det nya.. men men, man får väll leva med det hela ifall det försvinner.

Hur som helst tycker jag det, för att minska förvirringen, endast skall finnas ett forum - på sätt är det enklare för studenter att komma i kontakt med oss och det minskar definitivt förvirringen. Men men, återstår att se vad som händer helt enkelt :)

NV 2009-01-22 12:26

Jag blir grymt nyfiken på vad KS har hittat på. Värt att notera är att det troligen finns rätt många plugins för det här forumet som kan hantera det vanligaste requestsen.

Zahn 2009-01-22 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pyret (Inlägg 104282)
Det "nya" forumet kommer fungera lite som facebook, man kan lägga in egna bilder osv (om jag förstått det hela rätt).

man kan lägga in egna bilder på detta forum också ;) ingen har efterfrågat det bara. (vad jag vet)
kolla i menyn "Snabblänkar > Pictures & Albums" dock kan man kanske behöva aktivera att folk får rättigheter dit.
Citat:

Ursprungligen postat av Pyret (Inlägg 104282)
Bara att vi ska få en ny informationskanal som underlättar för oss att nå ut till studenterna.

Samma diskussion som har vart sen jag började på skolan 2001 alltså ;)

personlig åsikt: jag hoppas ni inte lägger en massa pengar på detta då det verkar vara varje ny styrelses önskemål att ändra på kårens webbsida/forum.

WozzeC 2009-01-22 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Zahn (Inlägg 104320)
personlig åsikt: jag hoppas ni inte lägger en massa pengar på detta då det verkar vara varje ny styrelses önskemål att ändra på kårens webbsida/forum.

Nej det är helt gratis, under vissa omständigheter då... Kort sagt, det kommer aldrig att kosta pengar + att vi slipper ta hand om serverproblem osv.

sorgblot 2009-06-04 18:26

Jag vet inte hur mycket tid som läggs ned på detta forums kalender. Men jag tänkte iaf meddela att det inte riktigt stämmer där, vad gäller när midsommar infaller.. Kanske inte är så relevant men nu är det uppmärksammat iaf :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst