SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Debatt - just nu! (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Kommentarer och diskussion om DeCores logotyp (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=9932)

Pallvid 2010-11-25 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 123893)
Inte helt säker på om jag förstår hur du tänker. Men jag tänkte i alla fall på att flytta ner "Två-gubbar-som-bildar-ett-glas" ner till samma nivå som texten. Inte ovan och under utan bredvid. Om det blir bättre vet jag inte, måste få se det framför mig innan jag kan avgöra :)

Har gjort en variant av logotyp med texten DeCore vid sidan om istället för under. Tycker den blev lite stilig, dock inte helt klar än. Hojta till om du vill kika och komma med lite kommentarer! :) (mail/msn/facebook/mobil).

Citat:

Ursprungligen postat av sofia (Inlägg 123900)
Men du, EJ byggvaruhuset Bauhaus. Typ http://sv.wikipedia.org/wiki/Bauhaus

Så inspirationen har kommit från hårda tyska betongbyggnader? :P Nä men visst kan det ha en koppling till konststilen (dock inget jag hade i åtanke från början... :P) ^^

(såg förövrigt "EJ:et" men tolkade det först som att DeCore inte skulle vara ett byggvaruhus.. :P)

Jadestone 2010-11-25 21:18

Ta din tid, jag har inte bråttom :P

Pallvid 2010-11-26 01:00

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 123908)
Ta din tid, jag har inte bråttom :P

Du har säkert inte bråttom nej... Men alla andra vill att arbetet skall fortgå ^^

Så här ser det omarbetade förslaget ut - något sånt du tänkt dig? :)

(skall se över den undre fonten lite)

Hatten 2010-11-26 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av Pallvid (Inlägg 123912)
Du har säkert inte bråttom nej... Men alla andra vill att arbetet skall fortgå ^^

Så här ser det omarbetade förslaget ut - något sånt du tänkt dig? :)

(skall se över den undre fonten lite)

Kolla gärna hur det ser ut när texten ser ut som så här: DeCore.
Eftersom det verkar ha varit tanken från början.
Snygg logga i alla fall. :D

Pallvid 2010-11-26 01:21

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Hatten (Inlägg 123913)
Kolla gärna hur det ser ut när texten ser ut som så här: DeCore.
Eftersom det verkar ha varit tanken från början.
Snygg logga i alla fall. :D

Thanks spanks! ^^ Om du gå på gemener förstörs balansen i logotypen väldigt mycket, lika så nu när man har gjort "de små bokstäverna" mindre ifall man frågar mig (men det funkar ju!). Som jag sagt sedan tidigare vad gäller InWest logotyp kommer namnet i skrift fortfarande skrivas på samma sätt även om logotypen inte är sådan.

Men here goes (skall fortfarande se över undre typsnittet):

Hatten 2010-11-26 08:04

Tycker faktiskt att den senare versionen ser mer tilltalande ut. :D

Zahn 2010-11-26 12:39

Gillar den senaste versionen... Fördelen jag såg med denna logga var att man även kan använda själv figuren som en logotyp och inte behöver ha med texten överallt.

kajsa 2010-11-26 13:38

Jag gillar den första av de två nya, Att bokstäverna är lika stora känns mycket bättre även om jag förstår tanken med att göra bokstäverna olika stora i den andra varianten =)

sousa 2010-11-28 14:53

Senare versionen ser riktigt nice ut!

Lilla Em 2010-11-29 09:33

Gillar starkt denna, bra Pallvid! :)

Gandalf the Golden 2010-11-30 18:43

Kan inte annat än att instämma! Med eller utan skillnader i bokstävernas storlek så är kommer jag bort från "den stirrande ugglan" som sitter ovanpå texten i den förra varianten...

Plutten 2010-11-30 22:19

Loggan är grymt snygg :D
hade varit lite finare dock om "studentpuben i trollhättan" inte varit med alls :P
pöss

poison_girl 2010-12-01 17:02

4 med den med stort D och C

Jadestone 2010-12-01 19:38

På något konstigt vänster så kan jag inte se de nya loggorna. Men sist jag kolla så såg de okey ut.

Daniel 2010-12-01 22:25

Kan inte heller se dem i IE men i Firefox fungerade det fint.

Pallvid 2010-12-02 01:20

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 124058)
På något konstigt vänster så kan jag inte se de nya loggorna. Men sist jag kolla så såg de okey ut.

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel (Inlägg 124061)
Kan inte heller se dem i IE men i Firefox fungerade det fint.

VARFÖR använder du ens EI? :P Skit är det ju! ;)

Här kommer två omarbetade förslag efter att ha fått ett tips från Jens (som i sin tur fått det av en go-vän). Tycker det blev tjusigt jag! Sätter lite sprätt på logotypen med! Har även arbetat om typsnittet och "tunnat ut" figuren lite så det blir med i enlighet med fonten. :)

Vad tycker ni?

Zahn 2010-12-02 09:18

Grymt nice enligt mig!
Gillar denna variant skarpt.

Gäskeby 2010-12-02 09:55

jag tycker samma som Hanna 4 med stort D och C.

Jadestone 2010-12-02 10:43

Så länge IE funkar så är det inget idé att hålla på ändra på vanorna :D
Nu måste jag säga att jag gillar den nya logga som står upp. De känns bättre än om du lägger loggan vid sidan tycker jag.

Nisse 2010-12-02 12:17

Jag tycker nog att den utan gult är bättre.
Man kan ju tolka det som att vi bara dricker öl och även om jag skulle önska det så är det inte riktigt fallet.

Pallvid 2010-12-02 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Zahn (Inlägg 124069)
Grymt nice enligt mig!
Gillar denna variant skarpt.

My thanks good sir!

Citat:

Ursprungligen postat av Gäskeby (Inlägg 124074)
jag tycker samma som Hanna 4 med stort D och C.

Motivera gärna lite utförligare är du snäll ;) Varför? :)

Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 124078)
Så länge IE funkar så är det inget idé att hålla på ändra på vanorna :D
Nu måste jag säga att jag gillar den nya logga som står upp. De känns bättre än om du lägger loggan vid sidan tycker jag.

Allt annat fungerar ju betydligt bättre så kanske dags att se över dina vanor, låter ju som du har ett par dåliga... ;) Trevligt med lite förändring i ditt tyckande! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Nisse (Inlägg 124085)
Jag tycker nog att den utan gult är bättre.
Man kan ju tolka det som att vi bara dricker öl och även om jag skulle önska det så är det inte riktigt fallet.

Vi kan alltid ha rött innehåll, då dricker vi bara vin! ;) Kan även tänka mig att ha en nyanserad yta där den är grå/vit mot en färgad bakgrund likt tidigare koncept. Kan mixtra lite och ta en tänkare tillsammans med andra snilleblixtar! Men en poäng har du. :)

Mli 2010-12-02 20:14

Supernice! Kanske kan ha Event-rosa dricka i "glaset"? :)

Hatten 2010-12-02 21:18

Du är GRYM Pallvid!!!! :D

DavidAndersson 2010-12-02 21:25

Ser riktigt bra ut det här :)
Tycker fortfarande dock att det skall vara stort D och C i loggan, gillar också när texten är brevid loggan och inte under.

Bra jobbat annars!

hannie 2010-12-04 01:06

kommentarer...:)

Gôrsnygga loggor. Gillar den till hö bäst. Dock skulle det fortfarande vara intressant om D:et och C:et var versaler. :-P

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:39.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst