SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Debatt - just nu! (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Kommentarer och diskussion om DeCores logotyp (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=9932)

Pallvid 2011-01-28 11:45

1 bifogad(e) fil(er)
Efter gårdagens Stormöte är det ni klart att det senaste förslaget kommer att gå till beslut i sin form, det enda som skall diskuteras är vilken färg denna skall ha. Valet kommer primärt stå mellan den "gula" och den "rosa" men har även skapat en ljusblå version så att man kan reflektera.

Samtliga tankar, rörande färgen, som skrivs här fram till måndag kommer att fungera som underlag för den diskussion som KS har inför beslutet. Så pass på nu! Sista chansen att slänga in eb blänkare i diskussionen! :grin:

Förslag 1 (gul).

Pallvid 2011-01-28 11:46

1 bifogad(e) fil(er)
Förslag 2 (blå)

Pallvid 2011-01-28 11:47

1 bifogad(e) fil(er)
Förslag 3 (rosa).

Norris 2011-01-28 12:05

Det rosa förslaget var inte så farligt faktiskt, som jag trodde så hade inte riktigt Daniellas tröjja och vattenflaska riktigt den härliga rosa vi har. Event rosa passar faktiskt riktigt bra. Dock är jag personligen fortfarande kluven, den gula/oranga är ju förbannat snygg också men kan som vissa nämde på mötet igår kopplas till service i SUNE konceptet.

Nisse 2011-01-28 12:08

Så länge det inte blir förslag nr 2.

poison_girl 2011-01-28 12:21

Själv säger jag så länge de inte blir förslag 3 jobbar inte i decore i en jävla rosa tröja.. Tycker förslag 1 är bäst:D Då den gula färgen påminner om nån slags dricka (öl,vin läsk eller vad man nu vill) och så gubbarna som dansar.. Dessa två tycker jag representerar vad man kan göra på Decore, ta ett glas god dricka dansa och träffa sina vänner (som man håller i hand med:D)

Fröken Råsa 2011-01-28 12:23

Är ju bara lite Rosa på tröjan inte hela tröjan Hanna ;). Råsa vill ha förslag 3! Så länge inte det blir den pissgulenyansen Så är det nedersta också okej.

sofia 2011-01-28 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av poison_girl (Inlägg 125337)
Själv säger jag så länge de inte blir förslag 3 jobbar inte i decore i en jävla rosa tröja.. Tycker förslag 1 är bäst:D

Jobbartröjorna ska vara svarta.

poison_girl 2011-01-28 12:27

Förlåt Dennis men tycker rosa ser oprofessionellt ut med..

poison_girl 2011-01-28 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av sofia (Inlägg 125339)
Jobbartröjorna ska vara svarta.

Jo men om logan är rosa är ju de rosa på tröjan:D

sofia 2011-01-28 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av poison_girl (Inlägg 125342)
Jo men om logan är rosa är ju de rosa på tröjan:D

Ja visserligen, det blir en säkert flera cm stor rosa plupp!

poison_girl 2011-01-28 12:30

Jo kan väl ge mig då tröjorna kan funka pga av allt svart som väger upp men om man ser bara loggan som den är så ger den fel intryck om den är rosa..

gozales 2011-01-28 14:58

Jag tycker inte om det rosa förslaget eftersom den rosa färgen tar över för mycket. Man får för stort focus på "glaset" och inte decore texten. Det gula förslaget är bäst för den är mjukare för ögat.

poison_girl 2011-01-28 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av gozales (Inlägg 125350)
Jag tycker inte om det rosa förslaget eftersom den rosa färgen tar över för mycket. Man får för stort focus på "glaset" och inte decore texten. Det gula förslaget är bäst för den är mjukare för ögat.

Håller med Jens, samma är nog med den blå tror jag. Gula är bättre.

Lilla Em 2011-01-28 17:50

Vad var det för mening med att skapa SUNE, om inte ens en logga kan förknippas med SUNE pga av en färg? Tycker de är lite barnsligt att den rosa färgen inte skulle kunna vara just rosa på loggan till DeCore, för den hör väl ändå till och går under Event?

Är de inte viktigare att skapa en logisk röd tråd inom studentkåren istället för att haka upp sig på färger?

Den blå färgen hade jag nog personligt förknippat med Epok, den gula med härdat... Rosa är såvitt jag vet inget utskott vid denna högskola som har, då minskar väl "risken för att studentkåren enbart förknippas med åveråler tex"? Inte för att de är ngt fel med åveråler, absolut inte! Har ju själv en så!:mrgreen:

Om är loggan rosa som event färgen, är det en koppling till SUNE och Studentkåren för min del iaf.

Katten 2011-01-28 17:57

den blå ser ju ut som värsta hälsodrycken!! vatten alltså... de går icke!! haha ^^

Daniel 2011-01-28 18:04

Tycker definitivt att den gula är bäst.
Och Em, visst vore det roligt om det kunde gå en röd tråd men jag förstår inte varför rosa valdes till eventfärg från första början.

Lilla Em 2011-01-28 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel (Inlägg 125366)
Och Em, visst vore det roligt om det kunde gå en röd tråd men jag förstår inte varför rosa valdes till eventfärg från första början.

Ne de gör inte jag heller och jag vet inte vem/vilka som valde just rosa. Men nu är ju event färgen rosa och de är väl lite som "att gilla läget"? :neutral:

Nisse 2011-01-29 00:51

Personligen associerar jag gul till elektroingenjörer, jävla kalle anka :P

Klöver 2011-01-29 01:22

Jag gillar den gula! :D

poison_girl 2011-01-29 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Nisse (Inlägg 125376)
Personligen associerar jag gul till elektroingenjörer, jävla kalle anka :P

Elektro hade skrikig gul asså mycket mer åt neongul denna är mer åt orange hållet..

Pallvid 2011-01-31 21:52

Efter beslut under dagens kårstyrelsemöte

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har kårstyrelsen formellt beslutat att DeCores logotyp kommer vara följande (se bifogad fil).

För användning samt riktlinjer kommer detta kompletteras i efterhand (troligen efter InWest då jag själv har mer tid för sammanställning).

Lilla Em 2011-01-31 22:08

AWESOME!:-D

Nisse 2011-01-31 22:13

Daniella är skyldig oss en tårta :D

poison_girl 2011-02-01 09:55

Ren idioti att välja denna loggan så oprofessionellt att man kan spy, Marcus du som tycker det är så viktigt att bygga varumärke och image. Sen så passar den ju inte äns att ha i puben (som är DeCore vad jag förstått) då den är röd och svart eller hade ni tänkt att måla om? Sen så som folk påpekat 100 ggr så står det ju inte DeCore häller längre så allt är ju liksom förstört.. Dock nöjd att Daniella är glad annars är allt mest skit med detta val..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst