SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   VästSex (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Öhl och Cider (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=9983)

Norris 2010-11-22 14:15

Öhl och Cider

Hej gott folk, Öhlchefen här.

Jag önskar ni kunde ta er lite tid och dela med er av era tankar kring dryckerna som vi för tillfället har i vårat sortiment, vi har utökat sortimentet tillfälligt och det som finns inne finner ni här nedan. Jag kommer nämligen, efter önskemål från personal, hålla sortimentet kort (utöver utbudet av FAT) med 3 sorters Öhl respektive 3 sorters Cider.

Det jag vill att ni tar med i era tankar är följande punkter:
  • Vilka 3 Öhl-sorter som vill ni ha kvar och tankar om dessa 3.
  • Vilka 3 Cider-sorter som vill ni ha kvar och tankar om dessa 3.
  • Tankar om sortimentet i övrigt? Vin, Läsk etc.

Öhlsorter.
Carlsberg Export
Stella Artois
Staropramen, Granat
Staropramen, Dark
Kilkenny
Guiness ES

Cidersorter
Xide, Cactus & Lime
Xide, Citrus Fizz
Xide, Mandarin & Chili
Xide, Manga Hibiscus
Xide, Raspberry Blossom
Sommersby, Apple Organic

Alkoläsk
Smirnoff Ice
Smirnoff Mule

Så står ni där och vill handla i baren och önskad produkt inte finns uppe så ber ni bara personalen att plocka upp varorna samtidigt som ni hänvisar till mig. Dock gör det en vänlig ton, vi tål nämligen inte dryga gäster. Vi arbetar ideellt och skall bli behandlade med respekt av varje gäst.

P.S: Jag kommer dessutom hålla en lista tillgänglig, om man vill lämna lite tankar, under puben nu på torsdag. D.S.

Gandalf the Golden 2010-11-22 14:31

Då vi har Carlsberg som leverantör tycker jag definitivt att vi ska ha kvar deras export. Sedan tycker jag personligen att det räcker med en mörk ölsort och gissar att Guiness är den som är mest poppis.

Därav föreslår jag ytterligare en sorts ljus lager som skulle kunna men, inte nödvändigtvis behöver vara, Stella Artois, någon som inte har för högt inköpspris helt enkelt.

Cider och sånt är (liksom te) inte min kopp te så att säga. :P

Nisse 2010-11-22 14:33

Då vi inte har staropramen faten igång under torsdags puben så anser jag att vi behöver en staro granat eller killkeny
Sen guiness ES

Och sen så måste vi tydligen sälja äcklig öl för att alla gillar det så Carlsberg Export.
Jag röstar dock för att utöka till 4:a öl så att vi kan ha både killkenny och staro eller kanske redstripe igen?

Angående cidern:
Xide, Citrus Fizz (det är den nya gråa va?)
Xide, Mandarin & Chili
Sommersby, Apple Organic

poison_girl 2010-11-22 14:48

Jag tycker Carlsberg export för den är lättdrucken och populär sen guinnes för vi måste ha en mörk öl då några gillar de med och sen tycker jag själv att stella är jävla god, och bra att ha om vi inte har på starropramen fat för dom är godast:D
Sen när de gäller cider tycker jag xide mango , cactus lime (typ den ända xide som går att dricka en hel kväll om de ej finns päronscder så den får INTE tas bort plus att vi säljer bäst av den (tror jag)) och den nya somersby om vi inte har på ciderfaten. Sen tycker jag själv vi måste ha smirnof ice den vanliga (inte mule för den smacka skit) Alt den nya xide då den kanske är billigare att köpa in..

Emmagnusson 2010-11-22 14:50

Hej!
Här kommer mina tankar om sortimentet :D

Öhlsorter
Under denna punkt har jag ingen åsikt då jag inte dricker öhl - eller snarare, finns det cider så väljer jag det framför öhl.

:DCidersorter:D
Xide, Citrus Fizz
Xide, Mango Hibiscus
Xide, Raspberry Blossom

(Cidern på fat tycker jag inte vi ska byta ut..)

Alkoläsk
Ingen alls.. eftersom Xide, Citrus Fizz slår Smirnoff Ice med hästlängder både i pris och smak.

Vad det gäller vinet är det bara det vita som det kommit lite klagomål på ibland av gästerna, att det smakar "gammalt". Kanske kan byta sort för att förnya lite?

Gabbie 2010-11-22 15:42

Okej ölen har jag inte så mycket att säga om föutom att jag vet att
Carlsberg Export - går bra och är en lättdrucken öl- Många beställer den
Stella Artois - ställa är god och går också ganska bra
Kilkenny - Märkste jag på tentaphest 1 att den gick bra sen kanske allt gick bra då

När det kommer till cidern så tycker jag efter vad jag märkt att
Xide, Mandarin & Chili - tycker jag är bra och tycker den går rätt bra också

Xide, Citrus Fizz - om det är den nta går den väldigt bra, sålt mer sådana än vad jag någonson sålt smirnoff. Många säger att det smakr lika men tycker den är ett bra avbrott mot allt det sötsliskia vi har annars. Och som sagt sålt bra av den de senaste.

Sen är ja inte så haj på de andra så har bara två jag tycker är bra att ha kvar.

förövrigt tycker jag att rött, vitt och rose vin ska vara kvar. Vet inte vad som skiljer i pris men att bli av med det är ingen större fara då det faktiskt finns en del vinpimplare nu förtiden.

Läsk tycker jag vi ska ha kvar det vi har då det ändå går. Kan ju kanske beställa in lite mindre varje gång bara. Så det var allt från mig.

Xide, Raspberry Blossom
Sommersby, Apple Organic

Katten 2010-11-22 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Emmagnusson (Inlägg 123760)

Vad det gäller vinet är det bara det vita som det kommit lite klagomål på ibland av gästerna, att det smakar "gammalt". Kanske kan byta sort för att förnya lite?

vinet har vi bytt ut! detta gjordes egentligen för ett år sedan men det har missats tyvärr men nu ska det vara rätt i fortsättningen igen.

Olle 2010-11-22 21:33

Tänker inte röra i cidern men vad gäller ölen skulle jag gärna se carlsberg export (av någon outgrundlig anledning insisterar ju alla på att dricka meningslös ljus lager), staropramen granat (bra mycket godare än vanlig ljus lager) och vilken av guinness och kilkenny vi kan få bäst marginaler på, personligen ställer jag mig rätt neutral mellan de båda med en stout måste vi iaf ha.

Daniel 2010-11-23 16:23

Lite off-topic men passar på att flika in att jag skulle bli mycket glad om det gick att köpa in så att det finns Xanté i baren :)

kajsa 2010-11-24 21:37

Xide, Raspberry Blossom är helt klart favoriten bland cidersorterna! det är härligt att bryta mot ölen och de andra xide är inte jätte roliga (dock inte provat den nya vita)

Norris 2010-12-07 12:22

Keep the feedback comming.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst