SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Studentforum (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Breakfast Club (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=4643)

Nilla 2006-05-30 23:51

Breakfast Club

Detta är en nyuppstartad intresseförening för oss studenter som gillar att umgås. Syftet med klubben är helt enkelt att skapa gemenskap och sammanföra studenter, bekanta som obekanta. Målet är att träffas 2 gånger i månaden för att umgås och ha trevligt.

Inträdesregler
För att få bli medlem i denna eminenta klubb ska du:
...ha sett filmen
...ha missat minst en tenta
...vara student på Högskolan Väst

Rekommenderat
Det är också rekommenderat att du:
...är innehavare av en overall
...har varit på en extern phest/sittning

Omkring den 24 mars varje år tillordnas en "kvarsittning" mellan 9:00 - 17:00.

För mer info och ansökan till denna eminenta förening, besök våran hemsida: Breakfast Club

Nilla 2006-05-31 10:47

Som man kan läsa på hemsidan så kommer föreningen också att vara aktiva under tex nollningen och försöka att aktivera studenter som inte vill vara med i sexmästeriet eller i något programutskott. Det kan vara genom att ordna träffar och ha caféverksamhet utan alkoholservering i kårhuset osv.

Anledningen till att vi valt att lägga oss under studentkåren är att vi vill fånga upp de som inte vill vara kåraktiva i ovanstående. Så de med har en träffpunkt och en tillhörighet.

Nilla 2006-05-31 11:34

Det är bara rekomenderat, är inget krav med åvve och extern phest.

Det med tenta diskuterar vi, poängen är liksom det att gillar man att fika och umgås och kan fika bort en hel pluggdag då platsar man i en umgängesförening... Vi uppmanar ju inte folk att missa tentor. Vi har ju kommit på att det inte kan komma några nya studenter om man har det så... Jaja, vi återkommer med det...

Mokki 2006-05-31 18:20

Ja tycker det är kul att det äntligen finns någon stans ja kan få vara med.....

För mig som inte passar in i något utskott för programmen eller vill vara med i sexmästeriet så är det kul att det finns ett utskott där man kan prata och umgås
och fika och se på film etc.

Så som idrottsutskotten så samlas man runt vad man tycker är kul, där är det olika sporter och aktiviteter som man gör tillsammans. Så varför inte ha ett utskott som fångar upp alla dessa som inte är kåraktiva. Plus att pluggar man en hel del hela tiden kan det vara skönt att någon gång få vara "social" där man inte behöver prata om heteronormativitet eller värmebeståndslära eller debit och kredit utan prata om annat.

Med inträdes reglerna uppmanar man inte folk att missa tentor bara för att gå med. Det står att man ska ha missat 1 tenta, det kan finnas flera andledningar till varför man missa 1 tenta. Det är några som missat 1 tenta!

Calle 2006-05-31 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Mokki
...där man inte behöver prata om heteronormativitet eller värmebeståndslära eller debit och kredit utan prata om annat...

Jag är ganska säker på ATT sådana saker kommer diskuteras, jämte bigbrotheridioterna, bush erövringar i världen, fikabrödens konsistens, någons konstiga frisyr och MYCKET annat... :200:

Varför i kårens regi? *Öhhhh* vart annars? Glada studenter gör saker tillsammans och det är väl fullkomligt lysande? :147:

Steve Mckagan 2006-05-31 21:49

Finns det krav på antal särskrivningar per foruminlägg?

(äsch, nu var jag dum)

Svarta_Svanen 2006-05-31 23:47

...får man ha misslyckats med mer än en tenta?...;P

Svartalf 2006-06-01 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av Svarta_Svanen

Citat:

Ursprungligen postat av Nilla
...ha missat minst en tenta

...

GHaKK 2006-06-01 02:42

Citat:

Ursprungligen postat av Svarta_Svanen

ännu en gång har du hm.. lyckats? :)

Svarta_Svanen 2006-06-01 13:00

hehehe...Det är lite svårt att förklara..men jag har troligtvis inte klarat den hittills lättaste tentan...grattis till mig..hahaha...

Finns det någon förkortning för Breakfast Club?

Kommer "klubben" vara på kåren när den har sina saker?

(se jag kan vara seriös ibland ;) ) kramkram

Zahn 2006-06-02 10:02

Vi har väl nämnt BFC i några gånger som möjlig förkortning...
Det beror på om vi inte anser att vi går ut nånstans och sätter oss frukost/fikar... hittills har vi vart i Cafeterian på campus THN när vi har haft möte.

Nilla 2006-06-07 01:52

I skrift så förkortar vi eftersom namnet blir så långt och jobbigt att skriva upprepade gånger. Men i tal så forkortas det inte.

Det är bara att ansöka! :-D

Lollipop 2006-06-07 17:15

Hmm, jag platsar nog inte i er klubb..:(
När det gäller inträdesreglerna lever jag bara upp till ett, nämligen student vid högskolan Väst.. har varken missat en tenta eller sett filmen, får jag inte vara med då??

Svartalf 2006-06-07 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lollipop
Hmm, jag platsar nog inte i er klubb..:(
När det gäller inträdesreglerna lever jag bara upp till ett, nämligen student vid högskolan Väst.. har varken missat en tenta eller sett filmen, får jag inte vara med då??

Ingen av de två är speciellt svåra att göra ;)

Nilla 2007-02-26 21:56

Lyfter tråden :-D

Det är fikaträff imorgon kl.09 på Tebrödsbageriet för de som vill se vad vi håller på med och funderar på att ansöka :-)

Camyrra 2007-02-26 22:21

Jag vill ju ansöka.... har ju klarat alla kriterierna.. Men jag har ju föreläsing i Ua då:-(...

MenVaFaan 2007-02-26 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av Camyrra
Jag vill ju ansöka.... har ju klarat alla kriterierna.. Men jag har ju föreläsing i Ua då:-(...

skicka ett mail till oss bara... precis som det står på webbsidan (http://shv.hv.se/breakfastclub)

Nilla 2007-02-26 22:24

Men ansök då! :D Man måste inte komma på vårat fika för att ansöka. Det går att ansöka när som och komma på nästa träff. Men är man lite osäker och vill kolla vad vi har för oss så är man hjärtligt välkommen imorgon :-D

Menegilda 2007-02-28 11:32

Hmm, gjorde en tenta idag som jag säkerligen missade på. Måste jag vänta tills det e helt säkert? ;) Borde vara olagligt att byta dag på tentor, skulle varit grammatik idag, inte fonetik...

Nilla 2007-03-25 14:40

Lyfter tråden :-D

Det är fikaträff på tisdag (27/3) kl.09 på Thebrödsbageriet för de som vill se vad vi håller på med och funderar på att ansöka :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:27.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst