SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Studentforum (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Overallsregler (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=10644)

Låudde 2012-01-12 17:35

Overallsregler

Hejhopp!

Jag har sedan jag tagit över Tygmästarinnapositionen i VästSex fått höra att många är oklara på hur reglerna kring en overall ser ut. Och när allt som gått att finna har varit ett utdaterat dokument med regler har jag lovat att skriva ett nytt sådant. Detta är nu gjort, om än dokumentet inte är finslipat.

Jag lägger upp det här med förhoppningen om att de som faktiskt vill läsa det kan se det och även att de ska kunna skicka länken vidare till de nya studenter som inte hittat till forumet. Utöver detta skulle jag uppskatta om folk som har synpunkter på dokumentet (något som saknas under programmutskotten eller liknande) skriver detta här i tråden.

Länken finns här!

Dokumentet finns även för avhämtning hos mig när jag går att finna på Kåren!

Håll till godo! /Luådde

poison_girl 2012-01-12 18:47

Ser as bra ut vill bra tillägga att ha namnet på vänster ben är minst lika bra som höger:D (säger stolt vänsterhänt:D) Sen funkar limma precis lika bra som att sy:P

fontanen 2012-01-12 18:54

Nice!

Emmagnusson 2012-01-12 20:57

Snyggt jobbat, Luådde :D

Klöver 2012-01-13 09:08

Vill tillägga stavfel! Human Factors inte factorys :P

Låudde 2012-01-13 12:03

Shiet! Så kan vi inte ha det! Det är åtgärdat! :P

Citat:

Ursprungligen postat av Klöver (Inlägg 130130)
Vill tillägga stavfel! Human Factors inte factorys :P

Camyrra 2012-01-13 16:38

i P.U.S.T ingår lärarprogrammen och övriga pedagogiska utbildningar

Klöver 2012-01-13 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Låudde (Inlägg 130133)
Shiet! Så kan vi inte ha det! Det är åtgärdat! :P

Haha, gött! ;)

Ullis_84 2012-01-17 21:10

Snyggt jobbat!

VästEko har fått ytterligare ett program under sig: Mäklarekonomer

Låudde 2012-01-18 18:37

Fixat! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Ullis_84 (Inlägg 130160)
Snyggt jobbat!

VästEko har fått ytterligare ett program under sig: Mäklarekonomer

Jadestone 2012-01-18 21:48

Gilla!

Ska man vara petig så ingår Ledarskap inom detaljhandel (LiD) också till VästEko. Tycker för övrigt att det kan bli överfullt med program så tycker bara det ska stå utskottens namn för enkelhetens skull. (Förhoppningsvis vet alla studenter vilket utskott de tillhör).

Vill ändra:
"§4 Utöver Overallen finns det västar att bära. I fallet om väst utgår reglerna: §2.6, §2.7 & §2.8."

Till:
"§4 Utöver Overallen finns det västar att bära. I fallet om väst utgår reglerna: §2.5, §2.6, §2.7 & §2.8." (Beror på hur du tolkar det)

Låudde 2012-01-19 09:44

Jag funderade också över att strunta i programmen, men dom får stå där tills vidare i alla fall.

Och vad gäller regel §2.5 som du vill ska utgå när man har väst vill jag bara klargöra att regeln gäller att man inte ska täcka över ett ryggtryck (varesig ryggtrycket sitter på västen eller på overallen). Och att ha upp-cabbad overall med en väst över helt enkelt inte bryter mot den regeln. Om det var det du menade!

Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 130175)
Gilla!

Ska man vara petig så ingår Ledarskap inom detaljhandel (LiD) också till VästEko. Tycker för övrigt att det kan bli överfullt med program så tycker bara det ska stå utskottens namn för enkelhetens skull. (Förhoppningsvis vet alla studenter vilket utskott de tillhör).

Vill ändra:
"§4 Utöver Overallen finns det västar att bära. I fallet om väst utgår reglerna: §2.6, §2.7 & §2.8."

Till:
"§4 Utöver Overallen finns det västar att bära. I fallet om väst utgår reglerna: §2.5, §2.6, §2.7 & §2.8." (Beror på hur du tolkar det)

Emelie Gustavsson 2012-01-19 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Jadestone (Inlägg 130175)
Tycker för övrigt att det kan bli överfullt med program så tycker bara det ska stå utskottens namn för enkelhetens skull. (Förhoppningsvis vet alla studenter vilket utskott de tillhör).

Tycker att det är bra att det står vilka program som hör till vilket utskott, eftersom det (förhoppningsvis) inte bara är inbitna kåraktiva som läser dokumentet, utan även nya studenter.

poison_girl 2012-01-19 15:53

Håller med Emelie, så vi främjar att nya som inte kanske har stenkoll också skaffar ovve.

Ester Widhja 2012-01-20 00:01

Kan man inte, när man köper en Ovve, få ett exemplar av reglerna? Bara så det ska bli lätt för alla nya att följa dem?

poison_girl 2012-01-20 10:45

Det tyckte jag var en bra ide men att dom finns någonstans så alla kan läsa också

Ester Widhja 2012-01-20 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av poison_girl (Inlägg 130184)
Det tyckte jag var en bra ide men att dom finns någonstans så alla kan läsa också

Frågan är vart eftersom inte alla har forum eller är intresserade av att skaffa det så kanske man kan sätta upp det någonstans? Garderoben i puben kanske? Är ju ändå kläde liksom...

Låudde 2012-01-20 18:51

Om jag fattade det rätt så är det okej att dom sitter på SHV's hemsida! Så, dom hamnar där tids nog!

Citat:

Ursprungligen postat av poison_girl (Inlägg 130184)

Och givetvis kan vi dela ut ett papper när man köper en overall.

gozales 2012-01-22 20:52

Flint har bestämt att utöver svart färg på overålen ska färgen på namnet ha en koppling till vilket program man studerar.
Det hade varit bra och föra in de reglerna om ingen har emot de.

Låudde 2012-01-26 09:26

Jag tror den regeln bara funkar för FLINT. Annars får vi tillsätta nyanskillnader för att kunna ge en färg till varje program. Dessutom använder många andra namnet till att förstärka sin personliga prägel. Men eftersom det redan är etablerat och uppenbarligen funkar för FLINT tycker jag att det kan var värt att notera någonstans i dokumentet. Så folk är medvetna om FLINT'arnas innovativitet.

Citat:

Ursprungligen postat av gozales (Inlägg 130195)
Flint har bestämt att utöver svart färg på overålen ska färgen på namnet ha en koppling till vilket program man studerar.
Det hade varit bra och föra in de reglerna om ingen har emot de.

nilsson 2012-09-22 00:13

Tänkte jag kunde bidra med tidigare diskussion samt uppdaterat dokument inom detta ämne:
http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=8760

Ester Widhja 2012-09-22 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av nilsson (Inlägg 131931)
Tänkte jag kunde bidra med tidigare diskussion samt uppdaterat dokument inom detta ämne:
http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=8760

Askul läsning! :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:14.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst