SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Studentforum (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Ny hemsida för studentkåren! (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=8629)

tunaspark 2009-03-20 15:43

Ny hemsida för studentkåren!

Nu börjar det närma sig!
Ta en titt på nya hemsidan och kom med kreativa tankar och idéer, nu har ni chansen att påverka resultatet. Tiger ni nu tiger ni för alltid.

Vad är det som fattas, bra, dåligt osv.

http://www.shv.nu/wordpress

På tisdag sammanställer jag de tankar som framkommit och sen kör vi på det. Gamla hemsidan skall bytas ut innan april är slut.

Topp!
Mattias

Marazp 2009-03-20 16:08

Tycker det är genialt att wordpress används som grund.. Riktigt snygg sida får jag säga, lätt överskådlig och stilren. Ser dock några buggar i det grafiska, som i "Aktuellt" boxen så är det ett konstigt mellanrum över själva "aktuellt" texten. Det samma gäller själva "footern" blir lite konstigt avslut, kanske borde göra ett avslut som matchar headern lite mer om du förstår hur jag menar, men annars, jätte snyggt.. =)

SuperFly 2009-03-20 16:10

Skulle inte varje utskott kunna få ha sin info och "nyhets"-blogg... typ...
Med en RSS som man kan prenumerera på...

Vilket skulle ge "Utskott" en egen huvud flik och varje utskott en under flik.

Gandalf the Golden 2009-03-20 17:27

Utseende och användarvänlighet i all ära men det bästa är att den finns i engelsk version! Keep up the good work!

Lurk 2009-03-20 18:31

Jag gillar den starkt!

(mest för att de är en RIKTIGT snygg tjej på studentsidan.. :D )

Roggan 2009-03-20 19:03

En liten tanke bara, Trycker på Engelska, Det står "Home, Student, Kåren, Documents, Contact us" Kåren? Känns som det blev svenska där men kanske är jag bara :)

Annars så ser det riktigt bra ut!!
Tummen upp för detta

Emelie Iseteg 2009-03-21 12:30

Ja och förutom att "kåren" står på svenska på engelska sidan, så kanske även texten "skriv här för att söka" och texten på sök-knappen översättas till engelska?

m0rk 2009-03-21 14:25

Det med den engelska översättning behöver ni inte lägga krut på att kommentera, det Mattias är ute efter är kommentarer på designen och eventuella funktioner (eller menyer) ni skulle vilja se.

Jag kommer åtgärda den engelska delen så fort hemsidan ligger upp, påbörjade översättningen av vårt material för en tid sedan. Det kommer dock ta en bra tag innan allt är översatt.

Saco 2009-03-24 10:43

Riktigt bra! :) Ser bra ut, ett tips är bara att skilja nyheterna och den vanliga texten åt på något sätt så att allt inte går ihop med varandra!

Sno gärna lite idéer från www.hv.se -> speciellt det med nyheterna och hur deras startsida ser ut.

Det är vad jag tycker dock, fast den här sidan är ju himlen redan jämfört med den gamla!

Har ni dock tänkt att ha banners på höger sidan så rekommenderas inte en centrerad sida.

Jag fick in ett tips på att Studentkåren behövde en ny hemsida, så jag gjorde en liten Mockup för 2 veckor sen, inte i närheten av klar, men ni kanske ser något ni gillar! (Snodde er högersida :)
http://www.desajnin.com/fileadmin/te...ges/Mockup.jpg

Micke 2009-04-04 22:12

Snyggt, Saco. Gött jobbat. Den nya sidan i Wordpress är också väldigt snygg. Lägger man ihop de två alternativen kan det bara bli succé.

Saco 2009-04-05 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Micke (Inlägg 108692)
Snyggt, Saco. Gött jobbat. Den nya sidan i Wordpress är också väldigt snygg. Lägger man ihop de två alternativen kan det bara bli succé.

Jepp, toppen på wordpress sidan e grymt snygg så byt inte ut den vad ni än gör :)

Micke 2009-04-09 10:06

btw. glöm inte lägga till en länk till forumet också :D

Pallvid 2009-04-09 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Micke (Inlägg 108992)
btw. glöm inte lägga till en länk till forumet också :D

Finns redan..?

Gnab 2009-04-09 11:25

Den finns men den är lite väl osynlig bara :(

Pallvid 2009-04-09 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Gnab (Inlägg 109005)
Den finns men den är lite väl osynlig bara :(

Inte..? Eftersom, vad jag förstått, KS syfte är att lyfta fram den nya communityn istället för detta forumet (som mer används av endast kåraktiva) tycker jag det framkommer väldigt väl..? En plats uppe i högra hörnet liksom..?

Fast självklart, nu syftar ni ju till detta forumet.. men som jag sa, det är vi kåraktiva som använder det, inte studenterna och iom det nya samarbetet så är det väll det som skall lyftas fram.

GHaKK 2009-04-09 11:44

var finns den? jag har då inte hittat den länken.. :)

Gnab 2009-04-09 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av GHaKK (Inlägg 109007)
var finns den? jag har då inte hittat den länken.. :)

Ah dom har bytt ut den mot community-länken nu :(

sorgblot 2009-04-09 12:10

Vore det inte bra om Communityn öppnades i en ny flik eller fönster så man inte surfar ifrån Studentkårens hemsida?

sorgblot 2009-04-09 12:14

Jag tycker om när loggan är klickbar och när man klickar på den kommer man tillbaka till förstasidan igen.

Ernst 2009-04-09 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av sorgblot (Inlägg 109012)
Vore det inte bra om Communityn öppnades i en ny flik eller fönster så man inte surfar ifrån Studentkårens hemsida?

Såna länkar ska man inte ha på en hemsida om man ska göra en sida som följer standarderna.

SuperFly 2009-04-09 13:57

Vilken standard hänvisar du till då?

Ernst 2009-04-09 15:01

Förvisso inte alla standarder, men XHTML 1.0 Strict gillar det inte...

www.evilananas.se/ernst/link.htm

Sen kanske det går att lösa på annat sätt, men som jag har lärt mig så ska man inte göra länkar som öppnas i nya fönster...

sorgblot 2009-04-09 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ernst (Inlägg 109028)
Förvisso inte alla standarder, men XHTML 1.0 Strict gillar det inte...

www.evilananas.se/ernst/link.htm

Sen kanske det går att lösa på annat sätt, men som jag har lärt mig så ska man inte göra länkar som öppnas i nya fönster...

Fast man kommer ju någon helt annan stans när man klickar på den länken.. En helt ny sida..

Ernst 2009-04-14 17:09

Hur menar du? Den sidan jag länkar till innehåller en länk som öppnar VästSex sida i ett nytt fönster (vilket vi diskuterade om). Den andra länken går till W3 (organisationen som sätter standarderna för HTML) och deras valideringssida där man ser att attributet target som används för att bestämma vart man ska öppna en länk man klickar på är felaktigt.

Micke 2009-04-17 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Pallvid (Inlägg 109006)
Inte..? Eftersom, vad jag förstått, KS syfte är att lyfta fram den nya communityn istället för detta forumet (som mer används av endast kåraktiva) tycker jag det framkommer väldigt väl..? En plats uppe i högra hörnet liksom..?

Fast självklart, nu syftar ni ju till detta forumet.. men som jag sa, det är vi kåraktiva som använder det, inte studenterna och iom det nya samarbetet så är det väll det som skall lyftas fram.

Bra tänkt :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:19.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst