SHV's Forum

SHV's Forum (http://forum.shv.hv.se/index.php)
-   Studentforum (http://forum.shv.hv.se/forumdisplay.php?f=14)
-   -   SA-möte (http://forum.shv.hv.se/showthread.php?t=9630)

Hatten 2010-06-06 08:17

SA-möte

Hej.
Efter gårdagens händelser, då det blev utrymning etc. efterfrågar jag, Hatten, ett möte med alla som är SA och alla som vill bli SA-behöriga gällande riktlinjer och vad som gäller, vid utrymning och samlingsplatser.
Detta för att det inte skall komma ut olika info pga. vilken person som är SA för kvällen, alla som är SA bör ge samma info till alla som jobbar oberoende utskott, eller vem som är SA.
Hoppas innerligt att KS vill ge samtycke till ett sådant möte gällande de punkter som kommer nedan.

det jag vill ta upp är:
Vilka skall göra vad på sitt arbetspass,
Samlingsplats
vem skall ringa till 112
genomgång.

För övrig info, ring mej på mob nr: 0738977387, svarar jag inte så messa din fråga.
pussar och kramar från Hatten :D

PS. Vill ha ett kallande för ett sådant här möte utav KS. DS.

Gnab 2010-06-06 14:30

Larmet är automatiskt så det kommer ändå komma folk från 112 :P
Bara så du vet :)

GHaKK 2010-06-06 15:17

vad är det för larm som går automatiskt? vad har ni nu gjort? :)

Hatten 2010-06-06 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Gnab (Inlägg 120559)

Jag vet detta. :D

Pallvid 2010-06-06 23:55

Låter som en bra idé Hatten och håller med om tanken. Finns även andra saker som skulle kunna diskuteras under det här mötet. Skall ta med frågan till KS-mötet imorgon och se ifall det är något mer som de/vi kan tänkas vara intresserade av att diskutera här.

Citat:

Ursprungligen postat av GHaKK (Inlägg 120561)
vad är det för larm som går automatiskt? vad har ni nu gjort? :)

Snarare vad någon annan gjorde - "lekte" med en av brandsläckarna. DeCore och gänget som jobbade fick stänga någon gång runt 23 igår... :(

Citat:

Ursprungligen postat av Gnab (Inlägg 120559)

Men ett samtal till 112 måste ändå göras då enheten kan ha ur funktion ;P

GHaKK 2010-06-07 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pallvid (Inlägg 120563)
Snarare vad någon annan gjorde - "lekte" med en av brandsläckarna. DeCore och gänget som jobbade fick stänga någon gång runt 23 igår... :(

vad jag minns finns ingen direktkoppling till larmcentralen.. men dels kan jag ju minnas fel och dels kan det ju ha ändrats...

Erika 2010-06-07 21:31

Jag tycker detta låter som en bra idé, men det KS kom fram till är att vi försöker göra en sådan i samband med Uppstarten den 28 augusti då förhoppningsvis många har kommit tillbaka efter sommaren. Det kan vara svårt att hitta tider nu då alla har jobb eller inte befinner sig i stan. Men det kan absolut vara jättenyttigt. Det kommer självklart gå ut en tydligare kallelse till alla berörda när vi närmar oss, bara så ni vet vad som händer.

Slobbo 2010-06-11 14:40

Får väl också tillägga att är man intresserad av att träffas i någon form av krisgrupp så kan vi naturligtvis dra igång en sådan. =)
Turligt nog så var det ju ingen brand denna gången, men man kan ändå gå och tänka på saker och tycka att det var jobbigt. Så vi ställer naturligtvis upp att ta hand om den som behöver tas om hand om.

Pallvid 2010-06-16 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av GHaKK (Inlägg 120564)
vad jag minns finns ingen direktkoppling till larmcentralen.. men dels kan jag ju minnas fel och dels kan det ju ha ändrats...

Kan vara jag som minns fel på den punkten med.. blev grymt osäker nu bara för det. Oavsett vad så skall man alltid ringa. :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.

Porgramvara från: vBulletin Version 3.7.1
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Studentkåren vid Högskolan Väst