Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-05, 09:24
Slobbo
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lurk Visa inlägg
Jag vågar inte rösta för jag förstår inte riktigt vad det gäller..

Inslussningen har väl aldrig kostat något att delta i förr? Varför gör den de i år?
Ingenting är bestämt. Att den kommer kosta är inte bestämt. Jag la upp denna tråden för att få åsikter. =)

Citat:
Ursprungligen postat av WozzeC Visa inlägg
Det här förslaget kommer komma upp varje år tills det är så det är, till stor del eftersom det inte verkar finnas ett bättre alternativ Finns ingen större mening för mig att lägga tid på att utveckla något som inte med säkerhet kommer att användas.

Skulle vilja säga att det är inslussningsgruppen som bör utveckla det då de förmodligen är bra mycket mer insatta i ekonomin för det hela.
Jag är med på tankegångarna här. Det är ju då ett par problem inför framtiden med det förslaget. Vi kommer troligen inte kunna göra utskick med avi till alla studenterna i framtiden då Högskolan kan komma att neka oss tillträde till registret av nya studenter och om vi får tillgång till det så är risken den att vi får informationen sent. Men det är ett problem vi jobbar på att lösa så snart som möjligt.

Vad gäller annars så ser jag absolut fördelen med att locka med sänkt pris på kåravgiften vid deltagande i Inslussningen. Jag skall kolla med Membit (register systemet) om det finns möjligheter kring att lägga in begränsningar i systemet för vad man betalar. Men det kan bli svårt att kontrollera sådana här uppgifter på ett enkelt sätt. Men åter igen, här handlar det bara om at ha kreativa lösningar för hur saker och ting faktiskt skall gå till.

Min (grund) tanke i vilket fall som helst har varit att ha en "Inslussningsavgift" som man kan betala på sin avi i samband med kåravgiften.

En annan nyckel till att få fler medlemmar till Studentkåren är att göra det så fruktansvärt enkelt att bli medlem så man knappt märker att man blir medlem. (typ betala i dörren till kåren..... men det är svårt att lösa)

Men jag är helt klart med på hur ni tänker och vi ligger i samma spår. =)
Svara med citat