Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-16, 21:44
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Här kommer ett diagram som visar på ett ungefär hur systemet kommer att se ut. Med kortare förklaringar här och där. Statistikdelen är inte med på bilden än.

Alltihop börjar på index där man kommer att kunna logga in.
Inne i start.php får man som SA möjligheten att gå in på evenemang och statistik. Som Admin kommer man även att kunna gå in på admuser, fakturor och inventarier.

I Admuser listas alla systemets användare. Sedan kommer admins att kunna skapa(nyanv), ta bort(delanv) och redigera(redanv) användare. Sidan dbQuery är osynlig för användaren men det är sidan som kör databaskommandona som skapas i de tre sidorna. Detta för att minska antalet sidor, kan ändras till tre olika sidor för att göra systemet mer lättförstått ifall någon ska ändra i koden.

I inventarier.php listas hela spritförrådet upp. Sedan kommer Admins att kunna lägga till, ta bort och redigera lagrets innehåll. Flaskor, fat, sprit you name it...

I fakturor listas alla fakturor som skapats upp. Dessa ska kunna redigeras, skrivas ut och tas bort. Man kommer även att kunna skapa nya fakturor. Detta görs i skapany.php där alla avslutade evenemang listas upp. Jag har inte riktigt funderat klart på hur lagringen av all data ska ske, därför är det lite lite sidor under fakturadelen än så länge.

Slutligen, i evenemang.php listas alla egna evenemang upp, för admin listas alla evenemang. Här man man välja att skapa ett nytt evenemang eller visa upp ett befintligt. Sedan kan man oberoende på val gå direkt till uppräkningen, denna kan man komma åt flera gånger vilket gör att man kan ändra mängden på det uppräknade under kvällen. Lagra info kommer att vara osynlig för användaren.
När kvällen är slut går man in på evenemanget igen och räknar ner inventarierna. Sedan beräknas de mängder som har gått åt och vissa kontrollfunktioner kommer att läggas in. Som t.ex. att spritflaskor inte vägs ner till 0 gram, eller att det är mer i flaskan efter fest än före.
Efter att beräkningen är klar kommer man till avslutningsfasen där man kommer att kunna skriva in alla utgifter(mat, vakter, DJ osv) och intäkter för festen. Hit ska man även kunna komma ifrån visaev men jag har missat det strecket. När allt detta är gjort kommer man kunna markera evenemanget som avslutat vilket ger admin möjlighet att skapa faktura.

Detta må låta rörigt, jag är inte säker men ni får försöka förstå iaf
Bifogade bilder