Visa ett inlägg
Gammal 2009-06-28, 11:10
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Allright... Eftersom bara jag, tommy och gnab kom på det lilla mötet så fördes inget massivt protokoll. Men detta är i princip vad som gicks igenom och beslutades. Så är någon nu helt anti mot detta så får ni säga det, men jag kommer jobba utifrån vad vi bestämde.

Först och främst tog vi beslutet att idmärka alla spritflaskor. Man kommer när man lägger in nya flaskor att få möjligheten att skriva ut de Id som ska fästas på flaskorna. Detta underlättar även vid uppräkning då systemet kan varna om man börjar på en ny flaska även fast det finns en redan öppnad.

Styckesvaror kommer inte att märkas då det bara är jobbigt, inte heller lådor då de har en förmåga av att fyllas på osv.

Uppräkning och nerräkning kommer fungera precis som innan. Man räknar upp allt och väger det som behöver vägas. Vid händelse av stora svinn mellan två fester kommer admin att få notiser. Dvs inte om det skiljer ett gram eller två pga felvägning.

Vid nerräkning väger och räknar man allt igen som vanligt.

Tommy tyckte att alla användarkonton skulle vara personliga, dvs inte ett per utskott. Detta resulterar i lite krångel i kod och databas men kommer att underlätta om misstag har gjorts och man vill veta varför. Istället för att bara se sina egna evenemang kommer man även kunna se hela utskottets tidigare evenemang. Detta betyder i korthet att man kan vara SA för flera olika utskott.

Hantering av fakturor kommer inte längre att kunna ske av SA utan bara utav admins.

En tredje accessnivå kommer att skapas i form av kårhusgeneral. Denna post kommer endast ha tillgång till lagerdelen av systemet ifall denne har tagit emot en leverans och behöver uppdatera diverse mängder. Vill gärna ha åsikter på det dock.

Det är väl detta som vi kom fram till om jag vill minnas. Jag kommer nu fortsätta att arbeta med koden utifrån detta. Har ni åsikter som skiljer sig från vad som står här ovan var då snabb med att berätta det för mig. Tycker ni även att någonting saknas så skriv det asap.

tyvm

Senast redigerad av WozzeC den 2009-06-28 klockan 12:06.
Svara med citat