Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-23, 11:08
kajsas avatar
kajsa kajsa är inte uppkopplad
Personalvetare

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pallvid Visa inlägg
Du har rätt i att namnet på puben har fått namnet DeCore, övriga har även de "namn" (gasquen och polhemssalen) så som du skriver. Fast i den bemärkelsen som festverksamheten idag bedrivs används antingen studentpuben, kåren eller DeCore bland studenter (och eventuella andra intressenter). Att försöka samla festverksamheten under ett namn är därför mitt mål.

För att tydliggöra ämnar varumärket DeCore, jämför med ett företag, att användas för den verksamhet som kan kopplas till festarrangemang (sittningar, gasquen, polhemssalen). T.ex. Buddys som har ett varumärke utåt, men inne i lokalerna hittar du "restaurangen", "bowlingbanan", "vip-rummet", "race-rummet" osv. Sedan kan man självklart skriva i vilken lokal man ämnar vara... Övrig uthyrning (konferens etc) sker under SHV:s flagg.

Är du med på tankegången?
Jajjemen jag är med på tankegången och har pratat med fler både i och utanför KS och det känns som att vi behöver ta en funderare kring på hur vi vill använda DeCore som varumärke då jag märkt att det finns många olika uppfattningar just nu.

Jag kommer föreslå till FUM att det sätts ihop en grupp för att komma överens hur vi ska använda oss av DeCore så att alla verkligen är med på noterna =)

Jag känner just nu att denna frågan börjar bli infekterad och det är lika bra att reda ut det från grund och botten så slipper vi massa gnäll senare! =)
Svara med citat