Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-02, 19:30
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Aight, bombar in en tanke här som ni får tycka vad ni vill om. Har inte utarbetat den till fullo men om den tycks om finns det skarpa hjärnor som kan spåna vidare på det på kåren.

Denna nollningen kommer om jag minns rätt ligga under perioden då man inte måste betala kåravgift. Därför bör man enligt min mening försöka få in kåravgiften på något hörn.

Min tanke hänger helt på om kåravierna skickas ut i infobrevet som alla tidigare år, annars blir det svårt.

Anyhow heres the pitch.
Om man väljer att betala kåravgiften innan inslussningen kan man vara med på alla aktiviteter förutom sittningar, som självklart kostar extra och kräver föranmälning.

Dvs. man får vara med på alla dagsaktiviteter, gå på kåren på kvällen till det billigare inträdet (dvs som student och inte gäst) och ha förtur på anmälning till sittning, under inslussningen, om det går att genomföra. Man får en dag innan de andra att anmäla sig, samma sak här med gästpris.

Sen om man inte betalar kåravin innan inslussningen då finns det ett paket att köpa på nån trevlig summa. Paketet innehåller dagsaktiviteterna under inslussningen, inte pubarna. Där går man in som gäst till det högre priset. Utökat gästtillstånd krävs, gärna 200 pers... Ellinor eller Anders fixar om de är kvar

Slutligen kan man om man köpt inslussningspaketet bli medlem i kåren för en lite mindre summa än fullpris. Alternativt att man skrotar inskrivningsavgiften som ligger/låg på 75kr.

Ett prisexempel med fina lätta värden.
Kåravgift kostar: 300
Inslussningen kostar: 200
Kostnad för första kåravgift med inslussningspaket: 200

Då blir det ett visst habegär på att vara kårmedlem redan från start.

Sen slipper man även bråket om vilka pengar av inslussningsavgiften som ska till vem då de som anordnar puben får sin entrekassa.