Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-11, 23:01
nilssons avatar
nilsson nilsson är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2007
Standard

När ni pratar om att studentkåren förknippas till fest och ser det som en dålig sak visar mer på att utskotten marknadsför festerna väldigt bra.

Om studenkåren vill verka mer "seriös" bör den redovisa vad de gör och visa de resultat som de får fram. Även vara stolt över den verksamheten som drivs av utskotten. Kanske istället visa på vad folk lär sig genom att vara aktiv i kåren och dess verksamhet. Jag vet att kåren gärna inte vill bli förknippad med alkohol, men det är viktigt att vara stolt över det som händer på och i förknippning med kåren. Känns lite fel att inte visa vad studentkåren gör tillsammans med utskotten för studenterna. En fest/sittning eller motsvarande visar på en tillställning och något som erbjuds på våra tillställningar är alkohol, men det som vi erbjuder våra studenter är ett evenemang där de kan dansa, träffa nya människor, skapa nya relationer, äta en bit god mat etc. Sen att alkohol erbjuds är en annan sak. Visa på allt annat istället vi gör och tänk inte på alkohol så mycket.

Gällande loggan och större delen till idén är jag mycket positiv till. Anser dock att storlekskravet på utskottets logga tillsammans inte bör gälla. Då sexets verksamhet i större utsträckning enbart riktar sig till att arrangera fester vill de ju visa att de är de som gör dem och att logga i så fall ska förevisa platsen.

En annan sak som jag tänkte på är att vad jag har förstått så är det själva puben som heter DeCore. De andra festutrymmen heter ju inte DeCore. Bara en tanke då alla tillställningar inte alltid kommer vara på våningen DeCore.

Ber om ursäkt ifall jag kom lite off topic.
Ledamot 08/09 - Västsex
Tygmästarinna 08/09 - Västsex

Livet är hårt och orättvist
Svara med citat