Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-14, 13:25
Olles avatar
Olle Olle är inte uppkopplad
VästEko

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Olle
Standard

Att låta texten vara loggan var utgångspunkten i ett tidigt skede och lever ju fortfarande kvar i gråskaleversionen av loggan. Detta faller ju dock inte in i tanken på DeCore som färgglatt om man inte gör en "Lätta". Problemet med att vara låst till vissa bakgrundsfärger löses ju genom mitt förslag, detta kan ju sedan varieras genom att lägga bannern i valfritt hörn eller tvärs över affischen beroende på vad som passar för affischen.
Jag tycker manualen i helhet är en bra idé då det minskar känslan av kaos som tidigare rått bland utskottens affischer, håller dock med om att utseendet inte skall styras till den grad att alla affischer ser likadana ut, man måste haja till åt att det dykt upp en ny affisch samtidigt som man direkt måste se att avsändaren är DeCore och i förlängningen studentkåren.

Min uppfattning av denna process är inte att vi försöker gömma undan delar av kåren vars associationer inte faller oss i smaken utan snarare att det är ett sätt att visa att vår verksamhet är mer nyanserad.
Mitt resonemang: Tidigare har vi använt termen "Kåren" som samlingsnamn för all vår verksamhet, eftersom vi varit garanterade betalande medlemmar men inte gäster till puben har vi logiskt nog koncentrerat vår marknadsföring på pubverksamheten. Detta har lett till associationen i studenternas sinnen: "Kåren" = puben. Detta vet ni redan och alla håller med om att vi vill visa mer nyanser än så.
Vad vi måste acceptera är att studenternas engagemang gentemot vårt varumärke är relativt lågt vilket gör dem lata i skapandet av associationer till det, detta betyder att de inte kommer lägga tankekraft åt att skapa fler associationer än "Pub" till varumärket "Kåren", trots att vi informerar dem om det.
Vad vi gör med separationen SHV - DeCore är att vi ger studenterna en genväg, två varumärken - två associationer. DeCore = Pub, SHV = Studentfackförening.
Detta är mitt resonemang, vet inte om låter vettigt i era öron men ville bara förklara varför jag stöder utvecklandet av varumärket DeCore och i förlängningen etablerandet av den grafiska manualen.

Ordförande VästEko HT10/VT11
Ekonomiansvarig VästEko VT10
Näringlivsansvarig VästEko HT09/VT10

Exmästerist VästSex since VT09
Ekonomiansvarig VästSex HT08/VT09
Sexmästerist Västsex since VT08
Vice Ekonomiansvarig VästSex VT08
Sexslav Västsex HT07
Svara med citat