Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-03, 23:11
Nisse Nisse är inte uppkopplad
IT-ansvarig

Reg.datum: May 2010
Standard

Då jag flummade runt på chalmers så var det ett krav på att man skulle betala in 300 kr per gubbe (detta var under kår obligatoriet) och det gjorde man samma dag som man fick träffa sin klass första gången.

Det vi fick för dom pengarna var ett första happening där vi blev bjudna på mat av våra phaddrar tillsammans med våran klass. Sen så antar jag att det var med och betalade färg mm till våra nollbrickor. Och sen lite andra små grejer som var under våra fyra veckor.

Sen så behövde vi fortfarande betala extra för sittningar om vi vill gå på detta.

Är medveten om att våran organisation inte alls är uppbyggd som chalmers och att vi inte har lika stark kår mm.

Men det positiva med att betala in en viss summa det första man gör är att dom flesta känner att dom vill få ut något av det dom har betalat för. Därför så är man med på ett antal event under nollningen.

Jag tycker att det skulle vara bra om alla som ville vara med under inslussningen fick betala kanske 150 kr för att vi ska få mer pengar så att vi kan göra ännu större saker på t.ex. flottracet, ge en del pengar till utskotten inför utskottens dag.

Detta med att ta betalt kan självklart avskräcka men om man informerar under informations dagen om vad pengarna går till och försöka hitta något för alla så tycker jag att en så lite summa som 150 kr inte borde avskräcka.

När jag tänkte lite på detta nu så tänkte jag att det ofta kan vara svårt att ha kvar sina nollor under dom första timmarna. När jag var med i wysiwyg så försvann många pga. att dom var färdiga med sin pinhåller när klockan var 16 och folk orkade inte vänta till 17 för att gå till pubben. Vi kanske borde ha två utskottens dag där första dagen är informations dagen.

Ta nollorna och grilla för att försöka bygga upp kärleken till utskottet och sina klasskamrater lite. Sen framåt en 20 att alla går till DeCore för en öl och för att lära känna andra utskott.
Gammal IT-ansvarig
W.Y.S.I.W.Y.G gamling
ExMästerist HT11
Sexmästerist VT11
SexSlav HT10
Phadder HT10 HT11
Svara med citat