Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-01, 19:44
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Får absolut säga att jag gillar logotypen, fast å andra sidan gillade jag alla alternativ.

Motargument som "det passar inte med färgen i puben" är inte så genomtänkt då 0 företag här i världen bygger sin interna företagsdesign på sin logotyp. Är googles lokaler regnbågsfärgade kanske? Självklart kan det eftersträvas, som t.ex. lipz som har svarta väggar med röda trälister, men det kommer ju inte ta all fokus. Att måla ett rum svart och rosa är bara dumdristigt

Logotypen är genomtänkt, stilren och framförallt existerande. Den symboliserar gemenskap och party, vad mer kan man begära? Varumärken är inte konst och ska inte ses som mästerverk. Ogillar man vad som valts så kanske man skulle sett till att argumentera bort alternativet tidigare. Argument som "Den är ful" och "katastrof" är inte direkt konstruktivt och kan därför slopas.

Sen som Pallvid säger någonstans att rosa står för glädje och passion(utan aggresiviteten som finns i rött) är ju en perfekt anledning till att välja just den färgen.