Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-03, 11:18
Pallvids avatar
Pallvid Pallvid är inte uppkopplad
Postare med skrivkramp...

Reg.datum: Jan 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Pallvid Skicka ett meddelande via Skype till Pallvid
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
Man kanske skulle kunna låta bokningen ske i receptionen dagen innan och är det så att något grupprum är ledigt får man använda det.
Lösningar finns, både sämre och bättre, men vilken lösning som är vad är upp till var och en.
Receptionen skulle hata dig ifall du kom med förslaget. I sådana fall är det bättre med ett digitaliserat system... men det vill jag inte ens drömma om att veta vad det kostar + att man måste hitta en lösning för hur informationen finns kopplat till rummen med. Administrativt skulle det vara kaos för Daniel med flera där inne.

Generellt är jag emot bokning av den anledningen att man kan systematisera bokningar då och då kan många rum istället stå tomma bara för att någon bokat men inte dykt upp + att man bokar på konstiga tider vilket gör att en annan måste bryta sina studier efter kort tid (1h).

En tanke skulle dock vara att tillåta rumsbokning i ett begränsat antal av lokalerna på högskolan, ämnat för större grupper eller dylikt.

I övrigt finns ju idag "samma problematik" vad gäller låneskåpen på campus... först till kvarn principen... Inte den säkraste eller bästa om man frågar mig. Fast andra lösningar som presenterats kring rummen fungerar ju inte riktigt heller i längden.

Västeko:
HT08-VT10: Ordförande (rikast)
VT08: Vice Ordförande
HT08: Überphadder (årets phadder!)

Västsex:
VT09: Exmästerist
HT08/VT08: Vice PR-ansvarig
VT08: Sexslav #2 våren 08

www.cutcopypaste.se

Svara med citat