Visa ett inlägg
Gammal 2009-09-18, 10:31
Nillas avatar
Nilla Nilla är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Nilla
Standard

Synd att ännu en kanslichef kostat kåren massa onödiga pengar...

Bilaga 7, budget.
En undran; varför ligger kanslichefen så mycket högre än de arvoderade i lön? Det är ju nästan dubbelt upp.
Borde man inte kunna få över lite av den spons som Thn Stad ger till kanslichefens lön på de tre arvoderade ordförandena? De är studenter som gör så mycket mer för studenter än vad en kanslichef gör. De ställer upp i ur och skur och kan studenternas behov och hjälp.

Enligt min mening så borde lönerna jämnas ut mellan de olika befattningarna. Man kan inte hålla på i all evighet och försvara de arvoderades löner med att de är så mycket högre än studiebidraget/lånet. Det håller inte. Skatt går bort på lön, men inte på bidrag/lån. Ordförandena borde ligga högre.

Jag ser att arbetsgivaravgifterna är beräknade på personer födda tidigare än 83. En sak att tänka på är att arbetsgivaravgiften för personer födda 83 eller senare bara är 15,49 %, och inte 31,42 % som för övriga...
Det "överskottet" i budget som detta ger på tex en ordförande född 86, borde gå till en i budget specificerad post, och inte bara hamna i det stora svarta hålet.

Sen så har jag en undran till, i bilaga 8. Jag får inte ihop summorna under rubriken ersättning. Fakturabelopp 14 000 + 17 800 = 22 250 ?

(Ja, jag saknar FUM!)