Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-30, 10:23
anils avatar
anil anil är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: May 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till anil Skicka ett meddelande via MSN till anil
Standard

Sedan är det ju helt upp till vad det är för hund också, hur den klarar att vara ensam, hur ofta den måste rastas och så (i extremfall då, om man inte kan ta sig hem till den någon gång pga av en lång tenta eller så).

Mitt ex små pappillon klarade max 4-5 timmar utan att gå ut, blev det längre än så, så letade de upp ett lämpligt ställe i lägenheten...

Min nuvarande vovve (Perro Sin Pelo del Peru, han på min bild här ovan) klarar sig utan större ansträngning mkt längre perioder, vilket är skönt att veta om det kommer sådana dagar där man är helt uppbokad på möten och inte kan ta mig hem på lunchen.

Sen som de nämner, känslighet för oljud och sådant påverkar ju också. En hund med mkt vakt/varnings-instinkt är kanske inte så snällt/lämpligt att ha i ett studentboende där det ofta är ljudligt runt om ganska ofta och så vidare, så det är mkt att tänka på.

Vad har du för hund??

ex. ordf. HITUTIS (numera Västsex)

"To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be."
Svara med citat