Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-09, 18:44
Gandalf the Golden
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gozales Visa inlägg
hur många grupprum finns det på skolan? hur många kan bokas, och av vem?
Saknar tyvärr uppgifter om detta.

Citat:
finns det grupprum/konferansrum som inne på intuitionerna?
Inte säker på att jag förstår den här frågan. Om du menar om det finns fler grupprum/konferensrum som inne på institutionerna så vet jag inte, inte heller säker på vad du i så fall menar med "grupprum/konferensrum".

Om du däremot menar om det finns grupprum/konferensrum inne på institutionerna så är svaret ja.

Citat:
Hur många grupprum planerades när de byggde skolan? Blev det lika många? Det försvann ett rum där Elin sitter. Finns det fler tillfällen där detta har hänt? hur ser lokalutnyttjandet ut. Är det effektivt idag. Dessa frågor hade varit intressanta och få svar på
Hur många rum som planerades och faktiskt blev till vet jag inte men skolan byggdes mig veterligen för att klara av väsentligt många fler studenter än vad som finns idag (och därmed även mer personal). Detta skulle kunna tyda på att det i förlängningen var planerat för färre grupprum än vad som nu finns (med tanke på att fler kontor skulle behövas) alternativt att det bara var en optimistisk siffra på hur många studenter byggnaderna skulle klara av.

Däremot är jag relativt säker på att det finns fler fall där grupprum av olika slag byggts om till kontor. Vad det även finns exempel på är att anställda flyttar ihop och delar kontor i större utsträckning numer så det används flera olika lösningar för att effektivisera utnyttjandet av utrymme. Det går säkert att effektivisera något ytterligare men det är, som jag förstår det, ett pågående arbete i dagsläget.
Svara med citat