![]() |
|
||||
|
||||
![]() Guldlock borde kunna det
![]()
|
||||
|
||||
![]() antingen är skruvarna kass å klarar inte av att hålla fast strängen... eller så är det naturligt då strängar ofta behöver tänjas en del innan de stämmer helt
F.d. Kåraktiv Kårhusgeneral/Ledamot - Kårstyrelsen 08/09 Vice ordförande - Studentkåren vid Högskolan Väst 07/08 Nörd (sekreterare) - Breakfast Club 06-pågående Larmansvarig - Vänersborgssektionen VT06-HT07 Öhlchiiif - VästSex 06/07 Ledamot - FUM 05/07 Ordförande - MONSTER VT06 Suppleant - VästSex (H.I.T.U.T.I.S.) VT06 Suppleant - Kårstyrelsen VT06 Sekreterare - MONSTER HT05 |
|
||||
|
||||
![]() Jag brukar alltid överstämma nylonisar ibörjan...
|
||||
|
||||
![]() A okej. Får testa detta... För såfort jag stämt om strängarna tar det inte många minuter innan dom stämmer ner sig typ ett kvarts varv (dock rör sig inte stämskruvarna någonting vad jag kan se?)...
Tack för tipsen iaf, båda två! ![]()
|
|||
|
|||
![]() Som Jon säger tar det ett tag innan strängarna "sätter sig". Om det inte blir bättre så får du nog överväga en annan tjocklek på strängarna eller lämna in gitarren på service.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster) | |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|