SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Underorganisationer > VästSex

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-16, 16:22
Norriss avatar
Norris Norris är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Norris
Standard Regler för Studentpubens gäster.

Då arbetare och gäster under flera av de stora phesterna blivit väldigt illa bemött av vissa gäster på puben så har jag valt att nu börja dra stark i "Regler för att få vistas på studentpuben". Alltså ett Policy dokument. Jag tog upp detta får några månader sedan efter att jag fått inspirationen från Halmstads studentkår.
Helst så skulle jag nog vilja sätta stora skyltar över allt där det står något i stil med "Är du otrevlig mot personalen eller andra gäster? Hälsa då gott på våra kära vakter från Heaven Security. PS. Farbror blå är också en kär vän. DS.", men då det kan kännas för enkelspårigt så kan det vara bra med något policy-liknande dokument. Efter att ha läst Halmstads dokument, så tycker jag allt att vi kan använda det som inspiration. Det är ju trots allt som så att det är våran arbetsplats och man skall trivas på jobbet så då klarar vi oss gott och väl utan, ursäkta ordvalet, idioter.

Citat:
För att alla, arbetare som gäst, skall trivas på DeCore finns det några få men enkla regler som finns till för allas skull!

§1. STUDENTLEG

Ha ALLTID studieintyg med dig, vi släpper INTE in folk som glömt studieintyg även om vi vet att personen går på skolan. Som studieintyg räknas Mecenatkort från någon av landets högskolor, Stödmedlemskort eller i värsta fall ett intyg utskrivet från "Minsida" som visar att du läser vid högskolan.

§2. GÄSTLEG

Gästleg kan endast skaffas av kårmedlemmar och det skaffar man senast 24 timmar på, enligt affischen eller eventets, angiven hemsida. En sak som är viktig att tänka på, när man skaffar gästleg till puben, är att det är du som kårmedlem som personligen ansvarar för gästen. Då vi har begränsat antal platser för gäster så gäller först till kvarn.

§3. RESPEKTERA PERSONALEN

Kårpuben drivs av studenter, för studenter! De som jobbar är till större del amatörer och kan inte allt, ha därför förståelse om det tar lite tid med din beställning. Och kom ihåg, alla jobbar ideellt, alltså gratis, för att du skall kunna festa. Så var glad att det finns folk som jobbar.

§4. RÖK INTE INOMHUS

För allas trivsel, brandrisk samt att det är mot svensk lag att röka inne på serveringar så röks det utanför entrén och ingen annanstans.

§5. INTE SLÅSS

På puben slåss vi inte, händer det blir det åtgärder för de inblandade.

§6. INGEN MEDHAVD DRICKA

All dricka som dricks inne på DeCore köps även inne på DeCore. Detta gäller under alla typer av evenemang som arrangeras på DeCore. Vi beslagtar all medhavd dricka!

§7. INGA ILLEGALA DROGER

Det tolereras inte NÅGON form av missbruk av narkotika, detta leder ALLTID till polisanmälan samt att man inte är välkommen på DeCore.

§8. INGEN PLANKNING

Det finns en entré som används för att komma in på puben, inget annat.

Är Du inne på puben har man godtagit dessa regler och följer Du inte dem eller på annat sätt missköter dig kan detta leda till påföljder. Dessa kan vara allt från att inte vara välkommen till DeCore under en viss period eller att Du får betala för det vad Du ställt till med!
Lämna gärna KONSTRUKTIV kritik.

Senast redigerad av Norris den 2011-01-16 klockan 17:54. Anledning: Made some edits
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 16:46
aethiss avatar
aethis aethis är inte uppkopplad
Sexmästerist, VästSex.

Reg.datum: Sep 2007
Standard

Ta med att stödmedlemskort också är giltigt.
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 16:47
JohannaHöijer JohannaHöijer är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Jättebra initiativ Norris! Jag var väldigt arg några gånger igår på festen för jag blev väldigt illa bemött, så det skulle kännas jättebra om det kom ut någon policy.

Det hade även varit bra om det kom upp lite skyltar vid baren där det framkommer att alla arbetar ideellt och även på personaltröjorna skulle det stå det.
HT10 SexSlav

VästEko:
09/10 Evenemangsansvarig "Projekt Kontaktmanna"
09/10 Ledamot, Aktivitetsgruppsansvarig
08/09 Suppleant
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 17:02
Mli
Guest

Standard

Grym bra initiativ! Tycker dock att du ska ta bort alla utropstecken i rubrikerna för det känns lite provocerande, påhoppande på nåt vis, känns även mer seriöst utan alla utropstecken.

Annars toppenbra!
Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 17:30
DavidAnderssons avatar
DavidAndersson DavidAndersson är inte uppkopplad
Exmästerist

Standard

Skitbra! =)

Håller med om utropstecknen också, under paragraf 4 kan du ju även säga att det är mot svensk lag att röka inomhus i allmänna lokaler
Vice ordförande, MONSTER 10/11
Sexmästerist från 2010
SexSlav- Västsex, HT-09
Sekreterare, MONSTER 09/10
Industriell Ekonomi HT09-VT13
Svara med citat
Gammal 2011-01-17, 14:51
Norriss avatar
Norris Norris är inte uppkopplad
Exmästerist

Skicka ett meddelande via MSN till Norris
Standard

har redigerat lite, glömde dock att bumpa.
Gammal 2011-01-17, 20:26
gozaless avatar
gozales gozales är inte uppkopplad
Inslussningskommittén

Reg.datum: Sep 2008
Skicka ett meddelande via MSN till gozales Skicka ett meddelande via Skype till gozales
Standard

Kan ju skriva till något liknade som katten skrev till tentafest II under §1

"Var noga med att kolla så att det framgår på pappret att ni studerar just denna period. Det skall alltså vara ett "registreringsintyg" och inte ett "resultatintyg". "

Finns det några fler intyg som är giltiga?

sen vill jag lägga till en §

Använd ej brandsläckarna om det inte brinner
Überphadder 09
Årets Kapten 09

Du kom, du sågs, du fjällbrynt

Senast redigerad av gozales den 2011-01-17 klockan 20:29.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta