SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Studentkåren > Kårstyrelsen - KS

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-31, 14:29
Mjölbys avatar
Mjölby Mjölby är inte uppkopplad
Ordförande, SHV (mästare av forumet)

Reg.datum: Sep 2010
Standard Medlemmar vs. Aktiva

Kära KS, jag har länge förespråkat att allt arbete inom till exempel sexet ska göras för att gynna kåren i helhet och för att medlemmar ska trivas och ha det bra. Men den senaste tidens negativa inställning har fått mig att börja undra om era mål är samma mål som kårens medlemmar har. Det är sant att de aktiva inte är samma sak som medlemmar, men är inte vi också viktiga? När allt vi gör möts med destruktiv kritik och en allmän inställning av en storebrors attityd. Vad kommer här näst? Overallsförbud? Förbud av all alkohol i relation till kåren? Namnbyte på Västsex till Västgos?

Jag har hört (0 stöd för detta uttalandet, men jag möter kritik innan det kommer) att ni tror, eller att vissa, tycker att Phestverket har kört över sexet. Låt mig då förklara hur det gick till, vi höll en omröstning om VästSex uppbackning av Stjärtslaget och ALLA i styrelsen röstade för. Jag vet inte om ni är medvetna om hur en demokratisk organisation fungerar men ett beslut är ett beslut och står så länge det inte hävs. Vi har inte fått någon som helst öppen kritik från sexet och känner därför inte att ni har rätt att använda den hammaren. VästSex har möte på måndag och ni är alla välkomna att komma och tycka till, innan dess var vänlig håll den och liknande spekulationer om vår splittring för er själva.

Jag kan hålla med om att allt vi gör kanske inte hamnar inom PK kategorin, men min mening är att det har det aldrig varit inom kåren i helhet. Sexslavar, sexet, Sprut är bara några av sakerna som är potentiellt stötande för våra icke aktiva medlemmar, men min fråga är om ni vill ha några aktiva kvar över huvud taget eller om ni vill sluta som Borås studentkår som saknar allt som förknippas med roligt inom sin verksamhet.

Med detta vill jag inte irritera er eller klaga, jag vill göra er observanta på att ert beteende mot Phestverkets medlemmar, när vi har jobbat hårt i flera veckor för att få Stjärtslaget att funka, sänker oss och vår syn på eran legitimitet som vår styrande organisation.

Det är sant att vi inte är en del av kåren, men vi kanske skulle vilja bli och om så är fallet, tror ni på allvar att vi kommer vilja samarbeta med er när allt vi gör får göras i en uppförsbacke?
Öhlchef 2011/2012
Slussk 2011&2012
Phestverkets Logistik Directeur 2010-2012
Phestverkets General Directeur 2012-2013

Valberedningen 2011
Ledamot Kårstyrelsen 2012
Sekreterare Kårstyrelsen 2013
Ordförande 2013/2014

Styrelseledamot Sveriges förenade Studentkårer
Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 21:10
HannaL HannaL är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Dec 2010
Standard

Hej!

Kårstyrelsen har haft ett möte idag, vi har pratat och kommer publicera ett officiellt gemensamt svar innan veckan är slut!

Kårstyrelsen genom Hanna Ludvigsson
Svara med citat
Gammal 2012-02-03, 13:49
HannaL HannaL är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Dec 2010
Standard

Under vårt kårstyrelsemöte på onsdags kvällen fick samtliga närvarande en uppdatering om vad som hänt och vad som sagts under de senaste två veckorna. Vi pratade sedan tillsammans för att i korta drag komma fram till vår ståndpunkt i frågan, samt hur vi vill besvara ovanstående inlägg.

Inledningsvis vill vi säga att vi självklart inte vill förbjuda någon overall, alkohol eller ta bort allt som inte är PK. Vi ber dessutom så hemskt mycket om ursäkt om det uppfattats så. Vi är väl medvetna om hur viktiga dessa delar är för studentkåren (då syftar vi framförallt till overallen och all den studentkultur den representerar) och att DeCore är en av de största (om inte troligtvis DEN största) källan till både medlemsvärvning och medlemsvård. De aktiva medlemmarna är otroligt viktiga för organisationen, det är om vi ska vara ärliga dessa personer som har SHV på sina axlar, utan er hade det inte fungerat, och självklart vill vi att detta ska vara en demokratisk organisation där alla kan göra sin röst hörd och där allas åsikter är lika värda. Det är varken vår mening att förmedla en storebrors-attityd eller att minska den välvilja och goda stämning som finns i organisationen. Däremot måste vi ibland ifrågasätta saker, just för att bibehålla dessa viktiga aspekter.

Gällande Stjärtslaget och Phestverket hade vi ett möte under tisdagen och insåg där att det som brustit egentligen är kommunikationen, från bägge sidor. Vi gick igenom var det har felats, både vi och Phestverket fick uttrycka sin mening och tillsammans har fattat en del beslut om hur ett samarbete kan gå till för att ingen ska känna sig motarbetad eller förbisedd. Vi tycker helt enkelt att vi hittat en väg där båda parter kan känna sig bekväma, vi hoppas också att vi i och med detta samtal har förhindrat att liknande konflikter uppstår i framtiden.

Finns det några oklarheter eller om man har några frågor står dörren till kontoret alltid öppen!

Kårstyrelsen VT2012,
genom Hanna Ludvigsson
Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 11:37
Jadestones avatar
Jadestone Jadestone är inte uppkopplad
VästEko

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Tack Mjölby att jag fick läsa det du skrev, super viktigt för mig!

VästEko
Vice Ordförande 11/12
Suppleant/Informationsansvarig 10/11
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta