SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Debatt - just nu!

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-24, 21:41
Valrosss avatar
Valross Valross är inte uppkopplad
Nybörjarpostare...

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Valross Skicka ett meddelande via AIM till Valross Skicka ett meddelande via MSN till Valross Skicka ett meddelande via Yahoo till Valross
Standard Fusk

Högskolan i Skövde misstänker massfusk bland studenter
Studenter friade från misstankar om fusk

För att slippa den röran jag har varit mitt uppi så kan jag varmt rekommendera er att titta över era styrdokument som behandlar tentamen och framförallt hemtentamen.
Högskolestyrelsen 08 (Skövde)
...och sen pluggar jag visst till Biståndsingenjör också. (I Skövde.)
Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 01:03
Calles avatar
Calle Calle är inte uppkopplad
Postare med skrivkramp...

Reg.datum: Aug 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Calle Skicka ett meddelande via Skype till Calle
Standard

Det låter minnsann spännande när man ena dagen "hotar" med att dra en grupp studenter inför stortinget och sedan ångrar sig med motivet att det var ett missförstånd?

Hmmm.... jaja, jag lär inte bli klokare på det ändå!

Gjort det mesta inom SHTU, numera Saabingenjör. Fest snart så man får se hur ni har det?
Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 09:17
Valrosss avatar
Nybörjarpostare...

Skicka ett meddelande via ICQ till Valross Skicka ett meddelande via AIM till Valross Skicka ett meddelande via MSN till Valross Skicka ett meddelande via Yahoo till Valross
Standard

Nu var det iofs så att skolan inte i något läge faktiskt anklagade studenterna, utan det var tipsaren och reportern som vinklade det så...
Svara med citat
Gammal 2006-01-25, 14:18
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Var det en Ja/Nej fråga eller ?
Gammal 2006-01-25, 17:20
Valrosss avatar
Nybörjarpostare...

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WozzeC
Var det en Ja/Nej fråga eller ?
Det var typ "hitta lagtexten"- och "räkna rätt på skatten/bokföringen"-tenta.
Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 12:40
raggarn raggarn är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Det här låter ju lite mysko. Om tentauppgiften går ut på att hitta en lagtext så citerar nog de flesta en snutt ur densamma. Då är det inte så konstigt om om det blir likadana svar i tentorna. Men om uppsatser på ca 10 sidor är helt identiska i 23 fall så finns det nog skäl i att ana ugglor i mössan .

Det är beklagligt att misstanken om fusk kom upp, i synnerhet om den är grundlös och endast existerar i scoopjägarns föreställningsvärld.

Lars B. Kihlander
TS ordf. 2004-2005

Senast redigerad av raggarn den 2006-01-26 klockan 12:41.
Svara med citat
Gammal 2006-01-31, 13:30
Micke Micke är inte uppkopplad
Ex Kårstyrelsen!

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raggarn
Det här låter ju lite mysko. Om tentauppgiften går ut på att hitta en lagtext så citerar nog de flesta en snutt ur densamma. Då är det inte så konstigt om om det blir likadana svar i tentorna. Men om uppsatser på ca 10 sidor är helt identiska i 23 fall så finns det nog skäl i att ana ugglor i mössan .

Det är beklagligt att misstanken om fusk kom upp, i synnerhet om den är grundlös och endast existerar i scoopjägarns föreställningsvärld.

Lars B. Kihlander
TS ordf. 2004-2005
Instämmer med Lars. Har själv erfarenhet av journalister som drar förhastade slutsatser. det är vid sådana tillfällen som man funderar över vad man lär sig på journalistutbildningar....

Funderade på att följa andras exempel och skriva vilka förtroendeuppdrag jag haft inom SHTU (nuvarande SHV) men signatursrutan räckte inte till......
Svara med citat
Gammal 2006-02-01, 16:40
raggarn raggarn är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Sep 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Instämmer med Lars. Har själv erfarenhet av journalister som drar förhastade slutsatser. det är vid sådana tillfällen som man funderar över vad man lär sig på journalistutbildningar....
Jag vet att journalister i allmänhet inte har någon större kännedom om enhetskonvertering tex. km/h till mph. Det är mycket illa och kan få stora konsekvenser när vissa murvlar inte vill förstöra en god story med bagateller som relevanta fakta, källkritik och en gedigen bakgrundskoll.

Lars
ps
Det finns många seriösa och noggranna journalister också men det är tyvärr inte något överflöd av dem.
ds

Senast redigerad av raggarn den 2006-02-01 klockan 16:42.
Svara med citat
Gammal 2006-02-01, 21:51
Micke Micke är inte uppkopplad
Ex Kårstyrelsen!

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raggarn
Jag vet att journalister i allmänhet inte har någon större kännedom om enhetskonvertering tex. km/h till mph. Det är mycket illa och kan få stora konsekvenser när vissa murvlar inte vill förstöra en god story med bagateller som relevanta fakta, källkritik och en gedigen bakgrundskoll.

Lars
ps
Det finns många seriösa och noggranna journalister också men det är tyvärr inte något överflöd av dem.
ds
så sant, så sant.....

Funderade på att följa andras exempel och skriva vilka förtroendeuppdrag jag haft inom SHTU (nuvarande SHV) men signatursrutan räckte inte till......
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta