![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bussen rullar från Resecentrum 22:04.
Film nr 1 är när raggarn spelar polis i Jalla Jalla! Vilt jubel utbryter... raggarn delar ut en quiz som vinns av Ida Magni som vinner ett frågespel Pitstop 1 på rasta i Grums på en halvtimme, där vi upplever Volvo 240 och lite raggaråk Bussen drar vidare och filmen Conair visas...de flesta börjar hitta nattsömnen...alla vaknar när bussen tvärnitar, bromsarna skriker och bussen skakar pga en stor gigantisk hjord renar mitt på vägen Tårar utbryter... I Mora stannade vi på en P-ficka där vi fick besök av ett fyllo som ville hjälpa till attt köra bussen...vi sa nej... 0800 vaknar vi av en hysterisk Calle som väcker oss och meddelar att det är ca 5 mil kvar och som morgonmatiné visas Karin Högbergs lutfiskfilm. Väl framme får vi veta att bussen inte kan ta sig upp till hotellet och vi har nu 2 alternativ...gå eller ta bergbanan...vissa går(och ångrar detta djupt), men de flesta tar bergbanan. Rummen var ej klara, så det blev ett par åk i backen direkt i stormande blåst och regn...men ack så kul! Nu sitter vi på After Skin och dricker öl ![]() Rapporten fortsätter imorgon... Mvh HITUTIS damer
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() har ni möjlighet.... kolla sidan 14 i Bilagan till "länstidningen Östersund"... lite kul faktiskt! MOhahaha!!
|
|
|||
|
|||
![]() Om man inte har det då????
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dag 2
0010 ger Nilla Mia kommerntaren: "Faaaan va jobbigt detta kommer att bli", när hon e på väg till toaletten eftsom hon måste kliva över Nilla för att nå toan....Nilla har ingen vetskap om att detta har hänt. ![]() Klockan ringer 0730...snooze gäller... Väl uppe ser vi att det har kommit minst 20 cm nysnö ![]() Klockan 0800 frukost, som bla bestod av gröt, ägg, lite mackor och juice Sedan bar det av ner för backen och på skidbussen till Björnen för vissa av oss som inte e så hajja på att åka skidor. På vägen dit besöker bussen en två meter hög snödriva och efter 10 min kommer en trakor och hjälper oss loss... Blåa backar och flera timmars åkning innan bussen åker tillbaka. Nu e det After Ski som gäller och därefter bastu! Vi tjejer får besök av killarna efter att vi varit och badat i snön (ut genom ett fönster på 2 väning) Därefter får vi ta killarnas bastu, som av nån anledning luktar blöt hund ![]() Raz och raggarn blir mkt mer än salongsberusade och de man kan undra nu e om de kommer att komma på middagen som kommer att stunda om 10 minuter...tror inte det Snön forsätter att kommer ner från himmlen och det vi kan hoppas på nu ikväll e att det kommer att blåsa mindere imorgon och att de flesta backarna kommer att vara öppna... Hörs igen imorgon!
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() VI ÄR HÄR!!!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() säger detsamma superfly, får spara o åka dit nästa år =) Det ska iallafall jag göra =)
|
||||
|
||||
![]() jag drar till alperna istället
å då får faan inte ni följa med... ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag vill med!
|
|||
|
|||
![]() från dagboken tolkat låter det som om ni bara är typ 5 pers där uppe.... hur många åkte dit egentligen?
|
|
||||
|
||||
![]() OK, vi e 50 st, men det e ganska svårt att hålla reda på vad alla
gjort under dagen... Frukostbuffén är kanon enligt alla. Hångel har förekommit bland de 50... Vissa har hitintills festat varje kväll, nyss gick en minibuss ner till Dippen Nu sak iaf jag sova. Natt!
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
|
||||
|
||||
![]() vad är du så förvånad över då ?
![]() det krävs ju bara 2 ![]()
|
||||
|
||||
![]() skit i det du
snorvalp
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nu är after skin klar. Det är med gott samvete som några glas med
95%igt vatten, med malt och humlearom, har slunkit ner genom strupen. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dagbok dag 3
En svår dag att komma upp på för de flesta verkade det som. Vi var ganska så ensamma vid frukosten... 18 st var ute och roade sig på kvällen innan på Country club... ![]() En härligt underbar skiddag väntade oss med mindre vind och de flesta backar/liftar var äntligen öppna. Vissa åkte kvar i Åre bys pistar, andra åkte till Björnen och de blåa backarna. Tävlingar pågick under dagen anordnade av ICA, en av oss 50 vann och skulle infinna sig på den stora finalen senare på dagen. Hur det gick där vet vi inte än. Mia och Nilla tog skidbussen tillbaks från Björnen och tanken var att ta bergbanan hem upp till hotellet som ligger mitt i backen. Tanken sket sig rejält då bergbanan var stillastående pga tekniskt fel... ![]() Det blev en taxi upp till hotellet för dyra studentpengar... Nu är en skitrolig och röjig after ski avklarad och bastun väntar på oss. Filmning pågår hela veckan och vi hoppas kunna visa detta på kårens after ski pub den 5:e feb... Hörs imorgon, tjipp tjillevipp! /HITUTIS damer
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Åre dag 4.
Så var ännu en dag i backarna avklarad. Morgonen började med att 3 personer fattades till frukost...hmmm Två av dessa hade haft bortamatch ![]() Den tredje hittades i ett annat hotellrum utan kompisars vetskap om att han sovit där ![]() En fjärde person fick skickas till läkaren och där konstaterades en lättare form av hjärnskakning...recept: ingen alkohol och åk imorgon om du lovar att inte ramla igen... Under natten hade ännu mer snö fallit och det var bara att ge sig ut i nollgradig temperatur. Personligen var jag och Nilla hemma tidigt då vi hittade delar av kroppen som vi inte trodde existerade...vi somnade och vaknade lagom till After skin ![]() Mera öl och jägermeister som kostade 72 kr för en 4:a! ( snabbt räknat får man ju nästan 4 st 4 ![]() ![]() Ikväll stundar den stora avskedsfesten som säkerligen de flesta ska gå på och imorgon e den sista dagen i backarna ![]() Förutom varningar för lavin, har vi även fått veta att det förekommer renar i backen ![]() Höres imorgon innan vi åker! mvh/HITUTIS damer
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|