SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Studentforum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-05, 19:49
Pyrets avatar
Pyret Pyret är inte uppkopplad
Postare med skrivkramp...

Reg.datum: Sep 2006
Standard Vilket elbolag ska man välja?! :S

Tja alla människor! ^^

Någon som har koll på något bra elbolag man kan välja? Man måste tydligen välja sånt också och jag har ingen aning...

Några tips?

Ekonomiansvarig -VästEko 07/08
Nollning - Phadderkapten -07

Årets Nolla i Uddevalla -06

www.myhran.blogspot.com

//Annie aka Pyret
Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 19:54
Nillas avatar
Nilla Nilla är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Nilla
Standard

Oj, det var ju inte så lätt. Tyvärr har jag ingen hjälp att komma med eftersom jag de senaste åren bara bott i studentlgh i Thn. Och som student boendes i Eidars (Kronogården) och Akelius (Spannmål) studentlgh har man elen inkluderad i hyran.
Gammal 2007-03-05, 21:39
sorgblots avatar
sorgblot sorgblot är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: May 2006
Ort: Norra Björke (Trollhättan) med Benny (människa), Nisse (katt) och Samael (orm)
Skicka ett meddelande via ICQ till sorgblot Skicka ett meddelande via MSN till sorgblot Skicka ett meddelande via Skype till sorgblot
Standard

God el är bra!
http://sorgblot.bilddagboken.se
Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 22:14
Sockerbagaren Sockerbagaren är inte uppkopplad
Sexmästerist, VästSex.

Reg.datum: Jan 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Sockerbagaren Skicka ett meddelande via MSN till Sockerbagaren
Standard

Antar att det är elhandelsföretag du pratar om, elnätsföretag går inte byta eftersom dom har koncession på ledningar inom sitt geografiska område.

Om du inte väljer kommer ditt lokala elnätsbolag att anvisa dig ett som dom är skyldiga att göra och du kommer att få betala ett tillsvidarepris. Och allt hamnar på en och samma faktura.

Väljer man ett annat elhandelsföretag än det som en nätleverantör samarbetar med ( Trollhättans energi samarbetar tex. med Fyrstads Kraft ) kommer man att få två fakturor. En för nätavgiften ( ledningarna ) och en för elen man förbrukar.

Sen kommer man till nästa sak. Binda eller inte binda i ett, två eller tre år? Vilket är bäst och billigast i längden? Om det är dags i binda nu? Ja därom tvistar de lärde ( och dom som jobbar med det dagligen kan inte ge något riktigt bra svar ). Men priserna är väl för tillfället ganska låga och har statistiskt sett stigit på sommaren de senaste åren.

Har jag rört till det nu?

Denna sidan kan väl vara vettig http://www.elprisguiden.se/
eller http://se.pricerunner.com/electricity/browse

Edit: Lade till två länkar

Senast redigerad av Sockerbagaren den 2007-03-05 klockan 22:31.
Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 13:21
jessicapersika jessicapersika är inte uppkopplad
Nybörjarpostare...

Reg.datum: Mar 2018
Standard

Jag flyttade precis från en studentlägenhet i Swedenborg där elen ingick. Nu har jag flyttat till en lägenhet med privat hyresvärd. Upptäckte då att elen inte ingick. Som student vill man ju inte betala mer än nödvändigt. Jag hittade billigaste elbolaget genom att jämföra på HittaEL.se
Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 11:42
AnJo85 AnJo85 är inte uppkopplad
Nybörjarpostare...

Reg.datum: Aug 2019
Standard Bästa sajten för att jämföra elbolag kostnadsfritt

Dags att färska upp den här tråden inför de nyanlända studenter som börjar/flyttar H19. Den bästa hemsidan för att jämföra elbolag kostnadsfritt är i min mening TecknaEl.se - bättre design än andra sajter, enklare att söka utan att behöva uppge massor av personliga uppgifter, och större utbud.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta