SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Debatt - just nu!

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-05, 06:27
Torskos avatar
Torsko Torsko är inte uppkopplad
WYSIWYG 0wnZ j00!

Reg.datum: May 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Torsko
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zahn
om du inte kan visa upp kårleg/kvitto på en tenta då skall du nekas att få lämna i din tenta. Och i detta fall har då läraren gjort fel genom att "legitimera" dig lr tentavakten som lät dig lämna in den.
Våra tentavakter verkar i det närmaste inte bry sig om att kolla kårlegitimation.
Har tillochmed erbjudit mig att visa kårleg efter tenta men det bemöts oftast med ett "nädå det behövs inte".
Det är en fråga som borde tas upp med högre instanser.....
Något för KS att ta upp kanske?
The man asks "Are you an engineer?"
"Indeed, how do you know?" she asks
He replies "Well, you gave me a technically perfect answer, but I don't have a clue what to do with your information and I still have no idea where I am. In all honesty, you didn't help me at all and you cost me a lot of my valuable time"
"So, you must be a manager" says the woman.
"Indeed, how do you know?" he asks.
"Well, you don't know where you are, nor where you have to go. A large mass of air brought you where you are now. You made a promise, while you didn't have the slightest idea how to honour it and you expect that the people below you solve your problems. Fact is, you are in exactly the same situation as you were 5 minutes ago, but now it's my fault!"
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 06:36
Nillas avatar
Nilla Nilla är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Nilla
Standard

De tentavakter jag brukar ha de vill numera, sen årsskiftet, alltid se kårleg samt vanlig legitimation vid inlämnandet av tentan.
Gammal 2006-06-05, 09:49
MenVaFaans avatar
MenVaFaan MenVaFaan är inte uppkopplad
finns överallt

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till MenVaFaan Skicka ett meddelande via MSN till MenVaFaan
Standard

Det är ju vår skylldighet som student att se till att tentavakterna sköter sig genom att anmäla till skolan vilka vakter som inte kollar om kårleg är med på tentamen.

Jag försökte visa mitt kårleg för en vakt nu på min senaste tenta vilket han svarade på "nä, det behöver du inte visa... står du med på listan har du betalat."
Nörd (sekreterare) - Breakfast Club 06-pågående
Larmansvarig - Vänersborgssektionen VT06-HT07
Öhlchiiif - VästSex 06/07
Ledamot - FUM 05/07
Ordförande - MONSTER VT06
Suppleant - VästSex (H.I.T.U.T.I.S.) VT06
Suppleant - Kårstyrelsen VT06
Sekreterare - MONSTER HT05

Senast redigerad av MenVaFaan den 2006-06-05 klockan 09:51.
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 14:01
Zahns avatar
Zahn Zahn är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Jul 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Zahn
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MenVaFaan
Jag försökte visa mitt kårleg för en vakt nu på min senaste tenta vilket han svarade på "nä, det behöver du inte visa... står du med på listan har du betalat."
Nu var det juh inte detta denna tråd handlar om.
Dessutom så står man med på listan nu för tiden så behöver det inte betyda att man har betalt kåravgiften. Jag hade en kompis som slutade i 2:a året och av nån anledning stod han med på alla tentor i hela år 3.

"Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer."
64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 14:01
Zahns avatar
Zahn Zahn är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Jul 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Zahn
Standard Kårleg/kvitto på tentamen.

hmmm denna post skulle ha vart först egentligen...
Vi har kårobligatoriet i sverige, därav måste du vara medlem i en studentkår för att få gå på lektioner el att göra en tenta.
bl.a. är det därför som kårleget gäller en längre tid än du studerar för att du skall kunna göra omtentamen.
om du inte kan visa upp kårleg/kvitto på en tenta då skall du nekas att få lämna i din tenta. Och i detta fall har då läraren gjort fel genom att "legitimera" dig lr tentavakten som lät dig lämna in den.
p.g.a. att du inte kan bevisa att du har BETALT din kåravgift. Det har inte med att bevisa VEM du är. Utan om du är medlem i en studentkår.

"Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer."
64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D

Senast redigerad av Zahn den 2006-06-05 klockan 14:03.
Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 10:04
Alexzandra
Guest

Standard

Vi jobbar på det här. Det är skolans skyldighet gentemot lagen att kolla studentleg, och nu när registreringen kommer bli enklare, då man inte behöver betala först, är det ännu viktigare.
Om du kommer till en tenta där du inte behöver visa studentleg, hör av dej till Niklas så att han får lite mer vatten på kvarnen när det gäller detta.
Jag har själv pluggat i sju terminer och behövt visa studentleg 1 gång...
Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 10:37
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Reg.datum: Sep 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till NV Skicka ett meddelande via MSN till NV Skicka ett meddelande via Skype till NV
Standard

Jag har visat och de har kollat mitt kårleg nästan varje tenta. Jag kan inte komma ihåg någon tenta där de inte kollat. Så det verkar väldigt olika över program och årskurs. Jag kan ju ha fel å andra sidan...

-Den där "Niklas"
Gammal 2006-06-07, 11:04
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

I Ua e dom hårda, har man inget med sig så får man göra tentan och bestämma en tid med vakten då man kommer och visar upp kårleg. Iaf på alla tentor jag har gjort har dom kollat sånt....
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 12:11
Sockerbagaren Sockerbagaren är inte uppkopplad
Sexmästerist, VästSex.

Reg.datum: Jan 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Sockerbagaren Skicka ett meddelande via MSN till Sockerbagaren
Standard

Jag har pluggat sedan hösten 02 och behövt visa kårleg en enda gång.
Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 16:54
GHaKKs avatar
GHaKK GHaKK är inte uppkopplad
Logistikdirecteur, Phestverket

Reg.datum: Sep 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till GHaKK Skicka ett meddelande via MSN till GHaKK
Standard

jag har alltid behövt visa kårleg, men det är ju alltid med mig endå.. närmast hjärtat

För jag är kung av ett sobert kaos......
K-K-Kom ihåg att du aldrig får snyta dig i mattan
en del har jättemucke musklar och dom är jättestarka, en del har nästan inga muskler alls och dom är jättestarka ändå..
Tell me am I Gandalf before I decide to speak with you
Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:32
Chiuchiu66 Chiuchiu66 är inte uppkopplad
Nybörjarpostare...

Reg.datum: Sep 2020
Standard

The contents you share are really helpful to me. I hope you will provide more great information. shell shockers
Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:02
Lisa1812 Lisa1812 är inte uppkopplad
Nybörjarpostare...

Reg.datum: Sep 2020
Standard

Thanks for your sharing. Your share is great
Welcome to the great Tetris game experience! tetris
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta