SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Ny Student?

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-24, 17:43
Gnisten
Guest

Standard Hur funkar det?

Jag har en undring om hur bra det funkar att pendla mellan vänersborg och göteborg.Är det lektioner varje dag eller anpassas schemat efter göteborgarna?Vore väldigt tacksam om jag fick ett svar på detta så jag vet ungefär hur jag ska lägga upp det hela med pendling och så.
huj!
Svara med citat
Gammal 2005-08-24, 17:50
Nillas avatar
Nilla Nilla är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Nilla
Standard

Jag läser i Trollhättan, så jag vet inte hur det är att pendla till Vbg. Men jag kan säga så mycket som att inga scheman anpassas efter pendlare. Så är det bara. I min klass har vi många som pendlar från Gbg. Ibland när vi bara har en kort föreläsning på 2 timmar då kommer oftast inte de eftersom det tar dem så pass lång tid att åka.

Sen så beror det på vilket program du läser och vilken kurs ni har om ni är i skolan på föreläsningar ofta eller sällan i den läsperioden. Min kommande läsperiod är jag i skolan 4 dagar varje vecka hela läsperioden. Men det varierar som sagt mellan de olika programmen och kurserna.
Gammal 2005-08-24, 17:55
Mias avatar
Mia Mia är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Mia
Standard

Ett tips är att kolla hur schemat för de kurser du skall läsa är upplagda, då vet du hur ofta du kommer att gå i skolan. http://schema.htu.se/

De som lägger schema tar inte hänsyn till pendlare, barnfamiljer, jobbare eller annat, utan man utgår ifrån när föreläsaren kan. Kan inte du, så får du lösa det på ditt sätt...
Samtidigt brukar man ha otroligt snälla kurskamrater som ställer upp och hjälper till med papper, info och dylikt när maninte har möjlighet att närvara vid en föreläsning.

Välkommen till HTU förresten!
"Får jag det inte när och som jag vill då kan det lika gärna va!"
Svara med citat
Gammal 2005-08-24, 21:05
MissDeputys avatar
MissDeputy MissDeputy är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Jan 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till MissDeputy Skicka ett meddelande via MSN till MissDeputy
Standard

Jag vet att vissa lärare i Vbg tar hänsyn på morgonen, för att tåget kommer in precis samtidigt som lektionerna börjar (kommer ej ihåg om det är vid 9, men jag tror det)
De kan oftast skjuta upp föreläsningen 5-10 minuter för att det alltid är folk som kommer för sent annars...

Presidie-emeritus

G.I.N original

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta