SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Studentforum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-14, 17:11
MissDeputys avatar
MissDeputy MissDeputy är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Jan 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till MissDeputy Skicka ett meddelande via MSN till MissDeputy
Standard En festivalbesökares dagbok - Arvika

Dag 1, Onsdag ca 16.00:
Dalsland.
Fyra timmar efter beräknad avfärd är vi fortfarande i Dalsland. Suck.
Men humöret är på topp, det blir nog en bra festival.

Onsdag 18.30:
Jag HATAR Nic and the family! Lämnar precis Säffle, festivalexpeditionen går inte särskilt snabbt... Men hemlagad mat är gott. Porrvanen rullar vidare.

Onsdag 23.39:
Välkommen till landet där myggorna regerar och bajamajorna är få.
Två tält resta (många svordomar), en trasig luftmadrass och två donuts (nötter och kokos, goda) senareär det dags för vandring bland glada synthare och fulla småbrudar. Tjohopp.

Dag 2, Torsdag, 11.52:
Varmt, varmt.. Här är det allt eller inget som gäller. Höll på att frysa ihjäl i natt, nära nog minusgrader var det, lovar... Grabbarna i tältet bredvid har underhållit oss hela natten, turbonegros "I've got erection" gillar de visst, att dela med sig av alltså. De i tälten runt oss har också fått gott om ragg. Det har ingen missat... "The love ***" blåser för allt den är värd och snart skall Tinchen och Lena (Kom igen Lena!) festivala på riktigt. Och svettas.
Hata broms..

Torsdag nån gång efter 16:
SMK regerar! Länge lever Slagsmålsklubben! DiLeva ylar i bakgrunden och jag har tappat bort Tinchen... Dock finns det mycket annat fint att titta på, saker som blänker och glittrar och så.. Och så snubblade jag över ett helt "hus" med datorer. Piffigt. Snart kastar de väl ut mig, vore min vanliga tur. Planen för eftermiddagen: inte bli för full och missa Bright Eyes. Vore dumt. Pöss pöss.

Torsdag 21.40:
-"Tina, det ligger bröd utanför mitt tält."
- "Tessie, det där är inte ditt tält."
- "Åh ***, då kanske jag skall ta ut mina grejjer då. "

Så kan det gå. Efter DiLeva är vi alla stjärnor och det har vi firat genom att åka limo från parkeringen. Sweet. Vi missade Bright Eyes, who could have guessed? Ola sade att de var skitbra, han var till och med nykter. Expeditionen har utökats, en veteran och en ölfull ungdom mer skall vi erövra nåt.. troligtvis vårt hörn i tältet.

Död åt myggen! Länge leve den säkra källan som sade att Bright Eyes var skit. (Olof Viktor Banke)

Dag 3, Fredag 09.07:
Huvudet känns som skumgummi, munnen som gammal ost. Jag är tydligen piggast här ändå... Missade New Order, självklart.. Hade party i tältet med Carola och skivbolagsbossen Viktor istället. Som förövrigt var bra att värma sig med under polarnatten här. Lugn, lugn.. händerna på sovsäcken.

Planer för idag, hoppa Looptroop och bada istället. Det behövs.

Fredag ca. 17.30 (ungefär en halvtimme innan Winnerbäck)
Vattnet i sjön är varmare än det som kommer uppifrån, men det gör ingen lycklig. Förtältet är "the place to be", för där är det torrt. Arvika centrum är en fin plats, men ej lika lockande som min madrass.
Dags att skärpa sig.

Fredag 20.10:
Ahh! Underbara människa, den där Winnerbäck. Nedtempo "Kom ihåg mig", "Solen i ögonen"-på speed. Motade bort regnet (om än tillfälligt) gjorde han med.
-"Jag har sett dig naken."
-"Jag med!"
-"Jag också! Och jag träffade dig igår..."

Nu fick vi nya grannar. Trevligt. Grannar som inte kissar på vårt tält är trevliga grannar.

Fredag 22.42:
Dator igen. Regnar gjorde det förut. Igen. Börjar tröttna nu. Tina sitter och skrattar åt mina citat, de är ganska roliga.. Tessie borde sluta nu och gå och titta på lite band.. ja.. god idé... men först vill jag ha något med SOCKER på. Fort! Dessutom är min mobil trött på livet. Suck.. det är inte lätt att vara på festival. I morgon blir det stressigt.

Puss puss.

Dag 4, Lördag 14-ish:
Återigen sitter vi samlade i förtältet, regnet har öst ner hela natten, morgonen, ja f**g jämt! Matförgiftning eller nåt liknande har jag också åkt på, jippi.
"Me so hungry and me wanna go home."

Vi hade "powerballad"-allsång i campet i natt. REcensionerna var synnerligen blandade. Sen följde illamående och ett besök i sjukvårdstältet, varmt hade de det där.
Oh well, i kväll får man springa som en blå.

Lördag strax innan 20:

Årets fynd: CK! Ren och skär glädje. Nu låter jag som en överentausiastisk recensent, men å andra sidan är ju inte Bjurman här. Nu skall jag bara se om jag kan få tag i grabbens album också.
Många skivor man vill ha nu, man blir ju fast.
Vet inte riktigt om jag skall gå tillbaka till campingen och äta lite, eller om jag skall stanna här, se Håkan och spendera mer pengar..
Plan för ikväll: Inget mer regn tack!
Samt Strip Music, Las Palmas & Annie. Om jag tar mig från campingen dvs.
Puss.

Dag 4, Söndag 09.30:
När porrvanen rullar ut från området slutar det regna. Suck.
Efter ännu en allsångsfylld natt så piskade Tina upp oss i gryningen. Rivningen gjordes på mindre än en timme (nytt rekord), var blött, väldigt blött... men huj va snabbt det gick! Så när vi sagt adjö till den glade skåningen Viktor och hans Fiffi, så drog vi från lervällingen. Fem illaluktande men rätt glada festivalbesökare är på väg hem igen.

Söndag, 14.33:

Home!
Vi fick mat i Säffle. Jag älskar Tinas mamma, oh yes.
Nu skalll Tessie in i duschen, en timme ungefär...
Det var en bra festival trots allt.
Ses nästa år Arvika.

Presidie-emeritus

G.I.N original

Senast redigerad av MissDeputy den 2005-07-17 klockan 15:35.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta