SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Underorganisationer > VästSex

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-20, 10:27
Slobbo
Guest

Standard Slussbalen

Hej kära sexmästerister.

Jag har en fråga kring slussbalen. Har dryftat den lite med Doggy men vill få in lite kommentarer innan jag i så fall kör igång och fixar på måndag.

Den 11 september är det ju som bekant slussbalen och det fanns en långt gående plan om att ha stort festivalområde utanför kårhuset med band och servering. Serveringen var tänkt att has utan någon extern för att inte totalt överbelasta er men p.g.a. tillstånd och andra faktorer gick inte detta att lösa. Så vi har blåst av utomhusprojektet och nu kommer då förslaget för diskussion.

Hur ser ni på att:
- Öppna polhemsalen efter sittningen för ett liveband (Större coverband som DRAR folk)
- Eventuellt då få ta in fler personer till festen
- Inslussningen står för alla kostnader för bandet
- NI ser till så att det finns en lista med skolans personalregister så att skolans personal kan komma in utan problem.
- Denna phest finansierar lite mer av kostnaderna för Inslussningen (om vi får ta in mer folk).

Slobbo
Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 10:45
Norriss avatar
Norris Norris är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Norris
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slobbo Visa inlägg
Hur ser ni på att:
- Öppna polhemsalen efter sittningen för ett liveband (Större coverband som DRAR folk)
- Eventuellt då få ta in fler personer till festen
- Inslussningen står för alla kostnader för bandet
- NI ser till så att det finns en lista med skolans personalregister så att skolans personal kan komma in utan problem.
- Denna phest finansierar lite mer av kostnaderna för Inslussningen (om vi får ta in mer folk).

Slobbo
Tycker det låter som en bra idé. Som du säger så måste vi få in mer folk så att städningen går snabbt, och det finns säkert möjlighet att få in folk från andra utskott eller exmästerister mot att de får komma in gratis på eftersläppet. En fråga som man måste ställa sig dock är hur vi gör med serverignen av alkohol, skall man få ta med sig sådan upp eller skall man sälja alkoholfritt där uppe för att slippa olyckor i trappan?
Gammal 2010-08-20, 10:58
Slobbo
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norris Visa inlägg
Tycker det låter som en bra idé. Som du säger så måste vi få in mer folk så att städningen går snabbt, och det finns säkert möjlighet att få in folk från andra utskott eller exmästerister mot att de får komma in gratis på eftersläppet.
Det kommer ju gå MYCKET fortare att städa med maskinen i pubben vilket gör att det inte kommer behövas särskilt mycket folk att städa där. (en person som kör maskinen i 30 min så är golvet klart) Så jag vet inte om det behövs ringas in massa mer folk. För städning i polhem behöver ju inte göra förns när bandet är färdigt(mer än att duka av borden och plocka bort de närmast scenen för dansgolv. Så kan några stå kvar för folk att sitta och kolla/snacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Norris Visa inlägg
En fråga som man måste ställa sig dock är hur vi gör med serverignen av alkohol, skall man få ta med sig sådan upp eller skall man sälja alkoholfritt där uppe för att slippa olyckor i trappan?
En rullbar och enbart flaskor eller fat. Tror ju tyvärr inte folk kommer hålla sig nyktra i polhem bara för att vi serverar läsk där uppe. Man kan ju fortfarande dricka nere i baren, gå upp och bli knack där...
Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 16:22
Norriss avatar
Norris Norris är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Norris
Standard

Citat:
För städning i polhem behöver ju inte göra förns när bandet är färdigt.
Det var just i Polhem som jag tänkte, kanske hjälpa med roddningen etc. blir ju en del extra folk som behövs på sina håll. Men man får ju helt enkelt lägga upp en plan på var folk kan behövas vid olika tidpunkter och hur många från sexets håll som arbetar under kvällen så får vi se om det ens behövs.
Gammal 2010-08-20, 18:34
Martina Martina är inte uppkopplad
Sexmästare, VästSex.

Reg.datum: Sep 2008
Standard

Jag tror att de är tänkt som förra året med jobbare på balen, alltså att alla aktiva i sexet jobbar under denna kväll för att de ska gå så lätt som möjligt. Så de borde inte vara några problem med jobbare, kan jag inte tänka mej
Svara med citat
Gammal 2010-08-25, 16:25
Slobbo
Guest

Standard

Då skall jag
1) kolla om vi får, och hur mycket vi får, ta in extra besökare om vi öppnar upp hela.
2) dubbelkolla med skolan så att pengarna ifrån 20årsfirande kan användas. Annars har vi inte råd.
3) om 2 är OK så bokar jag band. =)
Fortsättning följer.
Svara med citat
Gammal 2010-08-27, 09:39
Slobbo
Guest

Standard

Citat:
Då skall jag
1) kolla om vi får, och hur mycket vi får, ta in extra besökare om vi öppnar upp hela.
2) dubbelkolla med skolan så att pengarna ifrån 20årsfirande kan användas. Annars har vi inte råd.
3) om 2 är OK så bokar jag band. =)
Fortsättning följer.

1) Vi får ta in 500 pers!!! RÄddningstjänsten kommer göra kontroll så att vi inte har för mycket folk i vardera utrymme. Så här får ni som jobbar avgöra när ni anser att det blir för mycket folk. De kommer komma för kontroll under kvällen. 90% säkert.
2) Allt är ekonomiskt riggat. VästSex kommer dock få stå för en lite större kaka för att finansiera Inslussningen i utbyte mot att vi tar in mer folk och bokar band.
3)Jag har ännu inte fått tag i bandet så det är inte 100. Men 95. De var på senast jag pratade med dem.

Så jag är mest orolig för hanteringen utav folk.
1) innan bandet drar igång får inte mer än 300 pers vara i baren... hur lösa?
2) när bandet tar en break måste folk hållas kvar i polhem för att undvika #1. Disco?

Fundera på detta! Kom med snabba svar tack! :=)
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta