SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Debatt - just nu!

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-30, 13:59
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

och när man väl försöker så bryr sig ingen...så snälla, kom gärna med råd på marknadsföring som funkar, jag har testat planscher, prata inför klasser, prata med individer, kåren har broschyrer...hänger allt på den dåliga hemsidan? Vi har även skitviktigt på toalettdörrarna i skolan.

som sagt, goda råd är välkomna, för jag är rådlös i dagsläget....
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2007-01-31, 14:02
Jinx
Guest

Toa dörrarna borde ju funka faktiskt..!
Men ni kanske borde skriva vad ni har lyckats genomföra och vad ni planerar att genomföra inom en snar framtid, Tänk politik! ( Fast utan lögnerna, om det finns något kvar då...)
Sedan kommer ni att bli tvugna att övertyga studenterna att de tjänar på att betala kåravgiften. Den dagen det kommer.
Visa upp vilka studentrabatter de går miste om, visa vilka fester de inte får vara med på, jag lovar fester och umgänge är det som svider mest!!

Annars kan man ju alltid anlita en marknadsförare för de stackars pengar man får in för att sedan få in mer!!
Svara med citat
Gammal 2007-01-31, 17:34
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx
Men ni kanske borde skriva vad ni har lyckats genomföra och vad ni planerar att genomföra inom en snar framtid, Tänk politik! ( Fast utan lögnerna, om det finns något kvar då...)
Sedan kommer ni att bli tvugna att övertyga studenterna att de tjänar på att betala kåravgiften. Den dagen det kommer.
Visa upp vilka studentrabatter de går miste om, visa vilka fester de inte får vara med på, jag lovar fester och umgänge är det som svider mest!!

Annars kan man ju alltid anlita en marknadsförare för de stackars pengar man får in för att sedan få in mer!!
wow, jag som har fått helt fel uppfattning då, kanske av just den anledningen att inte en enda ekonom kom på ekonomernas eftertentaphest...hmm

Nej, de flesta i vår målgrupp är inte ute efter fester och behöver inte den sociala biten då de flesta pendlar och har andra ungängeskretsar....Det som kommer svida mest är faktiskt studentrabatter (och att de inte kommer få samma hjälp när de har problem med något/någon i skolan)...
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2007-01-31, 22:13
Jinx
Guest

Standard

Men då svider något iaf!
Det är det som är det viktiga.
Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 05:12
Micke Micke är inte uppkopplad
Ex Kårstyrelsen!

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emelie Iseteg
Väldigt många som påpekar att folk "inte förstår" varför de ska betala in till kåren, kan man inte då tänka som så att det kanske är en miss i marknadsföringen?

Jag är ny student och vet långt ifrån allt som kåren har för sig, men fick så sent som igår frågan av några studenter om de pengar de betalt in till kåren går till fester. Det vet jag att de inte gör och fick då förklara detta, men de är långt ifrån de enda som har denna "tro".
Varför är inte kåren då bättre på att visa upp vart pengarna faktiskt går o varför de är så nödvändiga?
Den här diskussionen är ngt som återkommer varje år, även när jag satt som ekonomiansvarig i KS. Det vi gjorde då för att undanröja alla missuppfattningar var att vi gjorde ett fint cirkeldiagram där vi tog KS hela årsbudget och delade in den i olika tårtbitar. Då syns det väldigt tydligt vad som går till vad. På den tiden gick ca halva budgeten till löner och arbetsgivar avgifter och jag är hyffsat säker på att det fortfarande är så.

Vårt diagram publicerade vi i ett nummer av Skitviktigt (som då hette SHTU24) så att alla studenter kunde se vad deras pengar gick/går till. Kanske kunde vara en idé att göra ngt liknande igen?

Funderade på att följa andras exempel och skriva vilka förtroendeuppdrag jag haft inom SHTU (nuvarande SHV) men signatursrutan räckte inte till......
Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 05:22
Micke Micke är inte uppkopplad
Ex Kårstyrelsen!

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Micke
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx
Men ni kanske borde skriva vad ni har lyckats genomföra och vad ni planerar att genomföra inom en snar framtid
Håller med. Visa all den nytta som kåren för med sig, både konkret, som egen organisation, och som nätverk med andra samarbetspartners såsom SFS, Drivhuset, TUVA (vet ej om det finns kvar, men) osv. All den här expertisen som gynnar studenterna försvinner ju om inte studenterna hjälper till på ngt sätt.

Nu menar inte jag att man ska skrämma livet ur dem, men viss varseltaktik kan fungera i vissa lägen.

Jag håller även med föregående talare om att marknadsföring är A och O. Oavsett hur man väljer att göra det; om man går ut i klasser, planscher osv. Huvudsaken är ATT man syns och att studenterna får reda på vad man har gjort, och vad man tänker göra.

Funderade på att följa andras exempel och skriva vilka förtroendeuppdrag jag haft inom SHTU (nuvarande SHV) men signatursrutan räckte inte till......
Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 23:02
Zahns avatar
Zahn Zahn är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Jul 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Zahn
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Den här diskussionen är ngt som återkommer varje år, även när jag satt som ekonomiansvarig i KS. Det vi gjorde då för att undanröja alla missuppfattningar var att vi gjorde ett fint cirkeldiagram där vi tog KS hela årsbudget och delade in den i olika tårtbitar. Då syns det väldigt tydligt vad som går till vad. På den tiden gick ca halva budgeten till löner och arbetsgivar avgifter och jag är hyffsat säker på att det fortfarande är så.

Vårt diagram publicerade vi i ett nummer av Skitviktigt (som då hette SHTU24) så att alla studenter kunde se vad deras pengar gick/går till. Kanske kunde vara en idé att göra ngt liknande igen?
Och detta har vi redan upprepat 2 år i rad... hur många gånger krävs det egentligen?!

"Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer."
64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D
Svara med citat
Gammal 2007-02-22, 13:52
anils avatar
anil anil är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: May 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till anil Skicka ett meddelande via MSN till anil
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zahn
Och detta har vi redan upprepat 2 år i rad... hur många gånger krävs det egentligen?!
Börjar ju nya studenter varje år som inte vet hur det är, så länge de inte gick på toa på HV nån gång föregående år...

ex. ordf. HITUTIS (numera Västsex)

"To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be."
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta