![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jag har funderingar på att bli stödmedlem i kåren.
Men hur är reglerna för detta vid t.ex. entre på DeCore osv?
"I rather lose my liver than to lose my pride And when I'm dead and buried Then just have a drink on me" "Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer." 64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D |
|
|||
|
|||
![]() http://shv.hv.se/?page_id=19
Som stödmedlem så får du närvaro rätt på FUM och dom flesta av SHV:s evenemang. Av dessa evenemang så är DeCore bland dom
|
||||
|
||||
![]() Jag har läst vad det står på den sidan.
Men det saknas info enl. mig. t.ex. betalar man samma som en kårmedlem på DeCore eller som studerande? Och får man ta gäster? Det står inget om nåt sånt på den sidan som jag läste innan jag frågade på forumet...
"I rather lose my liver than to lose my pride And when I'm dead and buried Then just have a drink on me" "Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer." 64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D |
|
|||
|
|||
![]() Du är så duktig Zahn vet ärligt talat inte står i stadgarna orkar inte leta upp dom. Annar så svara säkert patrik på denna frågan snart. Han vet allt
![]()
|
|||
|
|||
![]() Tror att jag upplyst dig om detta personligen men kan ju vara andra som undrar.
Rättigheten enligt stadgan säger: "tillträde till kårhuset enligt upprättat avtal". vi använder oss av muntliga avtal dvs vi talar om vad det innebär när medlemskapet tecknas. Då vi inte haft speciellt många stödmedlemmar tidigare och kårobligatoriets avskaffande rört till en del så ligger vi lite efter med informationen men vad som gäller är att stödmedlemmar har samma inträde som "studerande" medlemmar men ej möjligheten att ta med gäster. Jag har även fått många frågor kring varför det är dyrare att vara stödmedlem fast förmånerna är färre så jag passar på att dra en förklaring till detta här med. Då antalet besökare som vi får ta in är begränsat och DeCore tenderar att bli fullt vid våra större evenemang så skulle ett stort antal stödmedlemmar en kväll förhindra att många studenter som vill komma missar den möjligheten. Det är studenterna som är vår primära målgrupp och det är för dem vi håller nere priserna. Sen är det jätteroligt att de som tar examen gärna vill fortsätta att besöka oss. Sen har vi den korta förklaringen: FUM har beslutat så ![]() |
|
||||
|
||||
![]() en förklaring till.. om man nu vill stödja kåren så kan man väl punga ut lite så att man stödjer den
![]() ![]()
Ledamot, VästSex Founder G.I.N Lilla Björn För jag är kung av ett sobert kaos...... K-K-Kom ihåg att du aldrig får snyta dig i mattan en del har jättemucke musklar och dom är jättestarka, en del har nästan inga muskler alls och dom är jättestarka ändå.. Tell me am I Gandalf before I decide to speak with you |
|
||||
|
||||
![]() En ändring som man skulle kunna göra: för att inte sätta några pristak (ifall man vill stödja kåren med mer) är ju att sätta ett minimipris, låt oss säga:
- 300 kronor MINST. Då har man möjlighet att stödja kåren till ett "rimligt pris" men samtidigt välja att betala mer om man vill. ![]() ![]()
SHV: VT11/HT11: Näringslivsansvarig HT10: Informatör Västeko: HT08-VT10: Ordförande (rikast) VT08: Vice Ordförande HT08: Überphadder (årets phadder!) Västsex: VT09: Exmästerist HT08/VT08: Vice PR-ansvarig VT08: Sexslav #2 våren 08 www.cutcopypaste.se ![]() |
|
||||
|
||||
![]() att sätta in mer pengar till kåren är väl alltid upp till var och en? vad jag vet har kåren ingen begränsning på sitt konto.. det får vara hur mycket pengar som helst på det
![]()
Ledamot, VästSex Founder G.I.N Lilla Björn För jag är kung av ett sobert kaos...... K-K-Kom ihåg att du aldrig får snyta dig i mattan en del har jättemucke musklar och dom är jättestarka, en del har nästan inga muskler alls och dom är jättestarka ändå.. Tell me am I Gandalf before I decide to speak with you |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
SHV: VT11/HT11: Näringslivsansvarig HT10: Informatör Västeko: HT08-VT10: Ordförande (rikast) VT08: Vice Ordförande HT08: Überphadder (årets phadder!) Västsex: VT09: Exmästerist HT08/VT08: Vice PR-ansvarig VT08: Sexslav #2 våren 08 www.cutcopypaste.se ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ser väl alternativet, om man inte vill ha tillgång till DeCore så kan man skapa ett alternativ stödmedlemsskap för 200kr/år för de som bara vill stötta ekonomiskt. (med möjlighet till att sätta in mer pengar om man vill stötta kåren naturligtvis. =)
|
|
||||
|
||||
![]() Det är väl bara att motionera i FUM om det är något som ni tycker är fel. Nån som vill bli studentledamot i FUM?
![]() Sammankallande i valberedning står till er tjänst ![]()
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Den långa är däremot rätt rimlig. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag är nog villig att bli stödmedlem så fort det finns ett skriftligt avtal att hänvisa till. Det kanske bör vara en punkt som man ser över på vårfum 2? (kan ju bara ha en punkt med, "inga förändringar till stödmedlemsskapsavtalet föreslaget, men då finns det iaf en chans att påverka det enkelt.)
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|