SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Debatt - just nu!

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-17, 10:50
Slobbo
Guest

Standard Scheman i framtiden

Jag har blivigt tillfrågad att kolla upp studenternas tankar om några saker... läs och begrund, kom med frågor och funderingar.. och svar...

"
Det skulle vara mycket viktigt för Schemaläggningsprojektet med en sammanställning/åsikt/ kommentar från studenterna synvinkel om hur man tycker schemaläggningen fungerat idag. Gärna även för- och nackdelar samt ev. förbättringsförslag.

Samma sak gäller tentamenshanteringen och alla turerna kring tentamen.
"
Svara med citat
Gammal 2006-03-17, 15:41
Absoluts avatar
Absolut Absolut är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Oct 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slobbo
Jag har blivigt tillfrågad att kolla upp studenternas tankar om några saker... läs och begrund, kom med frågor och funderingar.. och svar...

""
Vad är det man ska läsa?
Svara med citat
Gammal 2006-03-17, 17:34
heaven heaven är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Apr 2002
Standard

Bra schemaläggning som passar nollningen?
Gammal 2006-03-18, 00:37
Slobbo
Guest

Standard

Skall kanske vara mer specifik.

Som det ser ut i dagsläget så har t.ex Uddevalla föreläsningar ett par gånger i veckan. Är det något som man tycker är rimligt? Skall man läsa flera kurser samtidigt eller inte? Vill man ha en kurs i taget eller inte?
Sådana saker vad gäller schemaläggning.

Sedan vad gäller tenta. Vad har man haft för problematik med sina tentor och vilka fördelar med dagens system finns?
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 09:10
MenVaFaans avatar
MenVaFaan MenVaFaan är inte uppkopplad
finns överallt

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till MenVaFaan Skicka ett meddelande via MSN till MenVaFaan
Standard

jag skulle vilja att de provade att köra en kurs i taget och tenta av den direkt sen (som i Ua)... pratade med Lycke om det på förra mötet lite snabbt... men hennes svar på det var att "vi behövde tid för att det skulle sjunka in"... men vi går ju idag igenom nya saker dan innan tentan i princip... så det finns ju inte mycke tid över ändå för att det ska sjunka in... och dessutom vara lika förvirrad i ett ämne till vid sidan om... värt ett försök tycker jag iaf
Nörd (sekreterare) - Breakfast Club 06-pågående
Larmansvarig - Vänersborgssektionen VT06-HT07
Öhlchiiif - VästSex 06/07
Ledamot - FUM 05/07
Ordförande - MONSTER VT06
Suppleant - VästSex (H.I.T.U.T.I.S.) VT06
Suppleant - Kårstyrelsen VT06
Sekreterare - MONSTER HT05
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 13:56
freaky freaky är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Jun 2005
Skicka ett meddelande via MSN till freaky
Standard

en kurs i taget är att föredra för då kan man koncentrera sig bättre och en vecka fri från föreläsningar innan tentamen så man hinner repetera.
Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 16:16
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MenVaFaan
jag skulle vilja att de provade att köra en kurs i taget och tenta av den direkt sen (som i Ua)... pratade med Lycke om det på förra mötet lite snabbt... men hennes svar på det var att "vi behövde tid för att det skulle sjunka in"... men vi går ju idag igenom nya saker dan innan tentan i princip... så det finns ju inte mycke tid över ändå för att det ska sjunka in... och dessutom vara lika förvirrad i ett ämne till vid sidan om... värt ett försök tycker jag iaf

Vi läser så även i ua ibland, men inte alla kurser...dom tycker det är smart att man läser några av de svåraste kurserna samtidigt, dvs två 5poängare halvfart...?????....Ingen student har någonsin sagt att de vill läsa två kurser lr fler samtidigt, så varför är det så? Och att komma och säga efter två veckor att tentan ska ligga efter sju veckor?
(ekonomerna hoppas på förändring)
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2006-03-20, 08:39
Slobbo
Guest

Standard

tar era kommentarer med mig och skickar vidare frågan.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta