SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Studentforum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-19, 13:12
zmurfs avatar
zmurf zmurf är inte uppkopplad
WYSIWYG 0wnZ j00!

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till zmurf Skicka ett meddelande via Skype till zmurf
Standard

@Anil:
Ärligt talat. MacOSX är ju inte mycket bättre än Windows...
  • Finder är ju oanvändbar som filhanterare.
  • Inställningarna är så begränsade att man MÅSTE installera extraprogram för att kunna ställa in saker som att den inte ska gå i viloläge när man stänger skärmen
  • Apple har flyttat massor av standard saker ifrån /etc till sina egna systemkataloger... utan att det blivit några förbättringar... vilket bara leder till förvirring när man letar efter att göra inställningar manuellt.

Jag säger bara en sak:
AmigaOS ftw!

-----

Hehe... nu vänter jag på att alla färger ska ändras och forumet ska förfalla till ett IDG forum och att Asp ska moderera bort mitt arsle... så jag kan suga upp Torskos arsle istället...
Gammal 2008-10-07, 07:19
sorgblots avatar
sorgblot sorgblot är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: May 2006
Ort: Norra Björke (Trollhättan) med Benny (människa), Nisse (katt) och Samael (orm)
Skicka ett meddelande via ICQ till sorgblot Skicka ett meddelande via MSN till sorgblot Skicka ett meddelande via Skype till sorgblot
Standard

har betalat av färdigt på min dator nu.. Dags att köpa en ny då?
http://sorgblot.bilddagboken.se
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 11:21
Torskos avatar
Torsko Torsko är inte uppkopplad
WYSIWYG 0wnZ j00!

Reg.datum: May 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Torsko
Standard

Har den slutat fungera/fungerar den inte bra?
The man asks "Are you an engineer?"
"Indeed, how do you know?" she asks
He replies "Well, you gave me a technically perfect answer, but I don't have a clue what to do with your information and I still have no idea where I am. In all honesty, you didn't help me at all and you cost me a lot of my valuable time"
"So, you must be a manager" says the woman.
"Indeed, how do you know?" he asks.
"Well, you don't know where you are, nor where you have to go. A large mass of air brought you where you are now. You made a promise, while you didn't have the slightest idea how to honour it and you expect that the people below you solve your problems. Fact is, you are in exactly the same situation as you were 5 minutes ago, but now it's my fault!"
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 12:28
zmurfs avatar
zmurf zmurf är inte uppkopplad
WYSIWYG 0wnZ j00!

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till zmurf Skicka ett meddelande via Skype till zmurf
Standard

@sorgblot:
För att komma till vad jag tror Torsko vill säga:
Är det något som inte fungerar som det ska på datorn eller tycker du att den är förlångsam eller saknar något som du vill ha till datorn så är det värt att köpa en ny dator. Annar är det lika bra att behålla den du har till du upplever att den inte längre räcker till eller att den går sönder. Det finns ingen mening med att byta dator bara för bytandets skull.
Gammal 2008-10-07, 12:48
Torskos avatar
WYSIWYG 0wnZ j00!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zmurf Visa inlägg
@sorgblot:
För att komma till vad jag tror Torsko vill säga:
Är det något som inte fungerar som det ska på datorn eller tycker du att den är förlångsam eller saknar något som du vill ha till datorn så är det värt att köpa en ny dator. Annar är det lika bra att behålla den du har till du upplever att den inte längre räcker till eller att den går sönder. Det finns ingen mening med att byta dator bara för bytandets skull.
You're hired!
He replies "Well, you gave me a technically perfect answer, but I don't have a clue what to do with your information and I still have no idea where I am. In all honesty, you didn't help me at all and you cost me a lot of my valuable time"
"Well, you don't know where you are, nor where you have to go. A large mass of air brought you where you are now. You made a promise, while you didn't have the slightest idea how to honour it and you expect that the people below you solve your problems. Fact is, you are in exactly the same situation as you were 5 minutes ago, but now it's my fault!"
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 13:11
m0rk
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Professorn Visa inlägg
jag ville ju bara ha tips på en ny dator...
Då ska du få det:

Förslag1 (speldator):

ANTEC SONATA III 500 SVART MIDITOWER
INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775
ASUS RADEON HD4850 512MB DDR3 DVI HDTV PCI-E
DIMM DDR2 4GB PC2-6400 800MHZ KIT (2X2GB), KVR
SAMSUNG SPINPOINT 500GB SATA/300 7200RPM 16MB
MSI P35 NEO2-FR S-775 DDR2 SATA2 GBLAN ATX
LG W1934S-BN 19# WIDE TFT TCO-03 SVART
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART

Totalt: 7 690,09 kr ... om du nu vill spela

Förslag2 (kontor och surfing):

ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W MICROTOWER
GIGABYTE MA78GM-S2H HDMI SOCKET AM2+ M-ATX
DIMM DDR2 4GB PC2-6400 800MHZ KIT (2X2GB), KVR
AMD ATHLON 64 X2 5200+ SOCKET AM2 BOXED 65W
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART
LG W1934S-BN 19# WIDE TFT TCO-03 SVART
SAMSUNG SPINPOINT 500GB SATA/300 7200RPM 16MB

Totalt: 5 024,39 kr

Förslag3 (laptop):

HP PAVILION DV5-1115 QL-62 2.1 3GB/250 15.4#VHP

Pris: 6 990 kr

Förslag4 (laptop)

ACER ASPIRE AS6920G C2D 2.0 4GB/250 DVDRW 16#VHP

Pris: 7 955,00 kr

Dessa alternativ är de som jag tycker erbjuder bäst prestanda för pengarna.

PS: köp inga datorer eller laptopar som innehåller lösningar med grafikkort från nvidia (gäller g92 modellerna). Typ 8200,8400, 8600 etc, dessa har svåra kvalitetsproblem pga dålig tillverkning.

Senast redigerad av m0rk den 2008-10-07 klockan 13:14.
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 13:32
sorgblots avatar
sorgblot sorgblot är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: May 2006
Ort: Norra Björke (Trollhättan) med Benny (människa), Nisse (katt) och Samael (orm)
Skicka ett meddelande via ICQ till sorgblot Skicka ett meddelande via MSN till sorgblot Skicka ett meddelande via Skype till sorgblot
Standard

nä bara undrade mest eftersom jag betalat den nu. Men det jädra chassit har ju fått fina sprickor lite varstans. Fast det ska jag fixa med innan garantin är slut.

Har dock något bakom/i skärmen så det ser ut som några pixlar är döda.. Benny tror bara det är skit.. men jag vet inte jag.. Skulle kanske vara bra att ha ett expertutlåtande till.
http://sorgblot.bilddagboken.se
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 14:25
Torskos avatar
WYSIWYG 0wnZ j00!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av m0rk Visa inlägg
....
Kolla datum på Professorns post
Svara med citat
Gammal 2008-10-07, 16:52
Professorns avatar
Professorn Professorn är inte uppkopplad
Postare med skrivkramp...

Reg.datum: Apr 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Professorn Skicka ett meddelande via Skype till Professorn
Standard

which reminds me of att jag har haft min knähund i ett år nu...
det var helvete...
du läser just nu en pissgul text...
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta