SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Studentforum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-05, 10:34
Mokkis avatar
Mokki Mokki är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Mokki Skicka ett meddelande via MSN till Mokki
Standard Gösta 2007

Till Gösta 2007 har vi bjudit in ett flertal företag att komma och ställa ut och cirka 40 företag har valt att tacka ja. De har förstått att de måste börja marknadsföra sig mot dig och mig för att säkerställa sin kompetens inför framtiden.
Enligt de preliminära siffror vi tagit fram inför Gösta 2007 finns det cirka 500 lediga IT-tjänster, traineeplatser, ex-jobb, utlandsarbete, extraarbete eller sommarjobb hos de utställare som i år ställer ut på mässan. Vi IT-studenter går en ljus framtid till mötes och det är i denna anda som jag vill inbjuda dig till att komma till Göteborg och Lindholmen Science Park, Lindholmspiren 5, onsdagen den 21 mars 2007 för att besöka Gösta-dagen.

Under dagen kommer du förutom att kunna prata och informera dig om vad alla utställare söker eller arbetar med även att kunna besöka de olika företagspresentationer som vi har inbokade. Schemat över när, vem som håller och vad presentationerna handlar om finner du på vår hemsida www.gosta.se. Du kommer också att kunna få ditt CV granskat på plats av skickliga CV-experter.

När du sedan fått ditt CV granskat erbjuder Gösta även möjligheten att skriva ut ditt CV på plats. Har du tid att stanna lite längre in på kvällen, kan du på mässan köpa dig en plats på den bankett som Gösta anordnar direkt efter det att mässan avslutas. Dit är alla utställare inbjudna och tillsammans med gänget i Gösta äter ni en utsökt buffémiddag. Till banketten finns ett begränsat antal studentplatser och först till kvarn gäller. Priset som är subventionerat av Gösta kommer för en student att ligga på cirka 120 kr.
Men hur tar du dig till Gösta 2007? Gösta erbjuder sedan ett antal år tillbaka studenter vid högskolorna i Halmstad, Borås, Jönköping, Skövde och Högskolan Väst att åka buss till mässan. Gösta chartrar och kör bussar från dessa högskolor direkt till mässan på morgonen den 21 mars. Resan dit är gratis för dig som är student och vid ankomst bjuds du på frukost. Dock kan inte Gösta administrera hemresa, då alla vill åka på olika
tidpunkter. För att anmäla dig till att åka med den buss som går från din skola besöker du vår hemsida
www.gosta.se.
Så tag en dag ledigt från klassrummet och ge dig ut i verkligheten för att skaffa dig nya kunskaper och
orientera dig om din framtid.
Vi ses på Gösta 2007!
Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 12:31
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Reg.datum: Sep 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till NV Skicka ett meddelande via MSN till NV Skicka ett meddelande via Skype till NV
Standard

Någon mer än jag som är intreserad av att åka ner?
Gammal 2007-03-05, 14:37
WozzeC WozzeC är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till WozzeC Skicka ett meddelande via MSN till WozzeC Skicka ett meddelande via Skype till WozzeC
Standard

Jag är absolut intresserad
Gammal 2007-03-05, 15:01
Mokkis avatar
Mokki Mokki är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Mokki Skicka ett meddelande via MSN till Mokki
Standard

De kommer att finnas på campus 8 mars kan ni anmäla er på plats på campus....

Sprid info
Svara med citat
Gammal 2007-03-09, 15:46
Zahns avatar
Zahn Zahn är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Jul 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Zahn
Standard

jag vill med juh!

"Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer."
64 9E 3D 9D 61 87 55 90 5E 16 44 83 49 BE 80 7D
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 16:20
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Skicka ett meddelande via ICQ till NV Skicka ett meddelande via MSN till NV Skicka ett meddelande via Skype till NV
Standard

Hur många följer med i morgon? Jag kommer åka kollektivt troligtvis. Först tåg och sedan buss ut till Lindholmen.

Tåg 71 08:02 Trollhättan station, Läge A - Göteborg C 08:46 Göteborg
Buss 16 08:56 Nordstan, Läge B - Lindholmen 09:04 Eketrägatan

Senast redigerad av NV den 2007-03-20 klockan 16:21.
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 16:52
anils avatar
anil anil är inte uppkopplad
Exmästerist

Reg.datum: May 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till anil Skicka ett meddelande via MSN till anil
Standard

Hej på er.
Då "mitt" kära företag, EDS, är styrt ifrån Stockholm och personalavdelningen däruppe bara tycker det är värt att marknadsföra sig i Stockholm på sådana här tillställningar, så tar jag mig friheten att skriva lite här.

Vi är ett hyffsat stort och globalt företag (ca 120'000 anställda worldwide) som verkar inom de flesta områden som har med IT att göra. www.eds.com för global info om oss.

Trots detta finns det ett par platser utlysta för sökanden även här i Göteborg. Info om alla lediga platser hittar du på: www.eds.se/karriar_se.html

Och även om ni inte är som klippta och skurna för någon av tjänsterna som syns, tveka inte att skicka in en CV till personalavdelningen. EDS är som det står där, i en expandiv fas, så det kommer säkerligen att dyka upp flera jobb framöver. Och har ni redan skickat in en CV, ja då vet de ju om att ni finns redan.

Vill ni ha mer info om företaget och hur det är att jobba här, så är det bara att fråga mig.

ex. ordf. HITUTIS (numera Västsex)

"To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be."
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 17:19
Olaussons avatar
Olausson Olausson är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Skicka ett meddelande via ICQ till Olausson Skicka ett meddelande via MSN till Olausson Skicka ett meddelande via Skype till Olausson
Standard

Jag åker gratis bussen ditt Asp så vi kanske ses där då
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 19:21
Zahns avatar
The Breakfast Club

Standard

kan tyvärr inte... jäkla skitjobb man har...

"Meum est propositum in taberna mori." | "Don't cry over spilled milk, it could have been beer."
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 19:44
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anil
Hej på er.
Då "mitt" kära företag, EDS, är styrt ifrån Stockholm och personalavdelningen däruppe bara tycker det är värt att marknadsföra sig i Stockholm på sådana här tillställningar, så tar jag mig friheten att skriva lite här.

Vi är ett hyffsat stort och globalt företag (ca 120'000 anställda worldwide) som verkar inom de flesta områden som har med IT att göra. www.eds.com för global info om oss.

Trots detta finns det ett par platser utlysta för sökanden även här i Göteborg. Info om alla lediga platser hittar du på: www.eds.se/karriar_se.html

Och även om ni inte är som klippta och skurna för någon av tjänsterna som syns, tveka inte att skicka in en CV till personalavdelningen. EDS är som det står där, i en expandiv fas, så det kommer säkerligen att dyka upp flera jobb framöver. Och har ni redan skickat in en CV, ja då vet de ju om att ni finns redan.

Vill ni ha mer info om företaget och hur det är att jobba här, så är det bara att fråga mig.
Vart kan vi skicka fakturan på 500 kr?
Gammal 2007-03-21, 08:51
anils avatar
Exmästerist

Standard

Så ni ska ha betlat för att jag tipsar er om tillgängliga jobb att söka?

"To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be."
Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 09:46
Nillas avatar
Nilla Nilla är inte uppkopplad
The Breakfast Club

Reg.datum: Sep 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Nilla
Standard

Det verkar ju lite knasigt. Alla avgångsstudenter tar säkert tacksamt emot alla tips man kan få av de som redan är ute i branschen. Det gör jag iaf. Även om just detta var fel bransch för mig.
Gammal 2007-03-21, 17:51
Zahns avatar
The Breakfast Club

Standard

annonsering för företag kostar på detta forum... även jobbannonser...
detta för att få bort alla oseriösa som kan tänkas skapa ett konto och posta en massa saker här...

dock kan jag vara för ett undantag i detta fall

Senast redigerad av Zahn den 2007-03-21 klockan 17:53.
Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 18:00
Nillas avatar
The Breakfast Club

Standard

Det är ju faktiskt skillnad på jobbannonser från företag om en specifik tjänst, och på tips om jobb och om bra företag av tidigare studenter. Tycker iaf jag.

Senast redigerad av Nilla den 2007-03-21 klockan 18:01.
Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 19:57
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nilla
Det är ju faktiskt skillnad på jobbannonser från företag om en specifik tjänst, och på tips om jobb och om bra företag av tidigare studenter. Tycker iaf jag.
Kan du deffeniera skillnaden, tack?

Självklart tar vi inget betalt för det där Anil.
Gammal 2007-03-22, 00:18
Nillas avatar
The Breakfast Club

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NV
Kan du deffeniera skillnaden, tack?
Vad är där att definiera? Tyckte jag var ganska så tydlig i mitt förra inlägg om skillnaden.

Företag med utannonserad tjänst = annons och reklam

Tips från tidigare student som är ute i arbetslivet om företag och jobb = bra och nyttig information för studenter som skall ut i arbetslivet som man borde vara tacksam för att få
Gammal 2007-03-22, 07:55
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nilla
Vad är där att definiera? Tyckte jag var ganska så tydlig i mitt förra inlägg om skillnaden.

Företag med utannonserad tjänst = annons och reklam

Tips från tidigare student som är ute i arbetslivet om företag och jobb = bra och nyttig information för studenter som skall ut i arbetslivet som man borde vara tacksam för att få
Fast de flesta som jobbar på ett företag inom våran bransch har varit studenter tidigare. Altså är det inte reklam utan "samhällsinformation"?

Jag tar och tittar lite på hans post. Den berättar om hans företag, hur många anställda de har, var det fins jobb och hur man söker. Det står inget om vad som är viktigt att ha koll på efter ens studier, står inga små knep för hur man kan få jobben eller vad företag kan tyckas är viktigt att man framhäver. För mig ser det väldigt mycket ut som vilken jobb-anons som helst.
Gammal 2007-03-22, 08:59
anils avatar
Exmästerist

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NV
Jag tar och tittar lite på hans post. Den berättar om hans företag, hur många anställda de har, var det fins jobb och hur man söker. Det står inget om vad som är viktigt att ha koll på efter ens studier, står inga små knep för hur man kan få jobben eller vad företag kan tyckas är viktigt att man framhäver. För mig ser det väldigt mycket ut som vilken jobb-anons som helst.
Den skrevs när jag själv var lite irriterad på företaget när de "inte orkar bry sig om att visa upp sig utanför stockholm" (min personliga åsikt om varför de inte fanns på Gösta).

Att jag skrev lite info om företaget var enbart för att knappt någon vet vad EDS är för företag. Att jag inte skrev något om tips och så för att ha större chans att få jobben är för att jag tar det som självklart att om någon som är här och läser detta och vill söka, tar kontakt med mig och frågar mer.

Och i övrigt så antog jag, tydligen i min enfald, att det ligger i studenternas intresse att få tips från före detta studenter från HTU/HV om lämpliga/intressanta jobb att söka.

Jag hade aldrig vänt mig tillbaks hit om jag inte vetat att utbildningen är bra och att det finns bra studenter som jag kan tänka mig som framtida kollegor.

Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 09:46
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anil
Den skrevs när jag själv var lite irriterad på företaget när de "inte orkar bry sig om att visa upp sig utanför stockholm" (min personliga åsikt om varför de inte fanns på Gösta).
Trist att höra.

Citat:
Att jag skrev lite info om företaget var enbart för att knappt någon vet vad EDS är för företag. Att jag inte skrev något om tips och så för att ha större chans att få jobben är för att jag tar det som självklart att om någon som är här och läser detta och vill söka, tar kontakt med mig och frågar mer.
Okey.

Citat:
Och i övrigt så antog jag, tydligen i min enfald, att det ligger i studenternas intresse att få tips från före detta studenter från HTU/HV om lämpliga/intressanta jobb att söka.
Trevligt att jag kan styra hela din världsuppfattning, eftersom jag endast är en student. Klart det ligger i studenternas intresse, men som du skrev själv inte i ditt företags intresse. Men med avseende på dina uttalande tolkar jag det som att det är fel av oss (KS) att ta betalt för jobbannonser?
För din tidigare post är just det i slutändan. Se min förra post för varför jag anser det.

Citat:
Jag hade aldrig vänt mig tillbaks hit om jag inte vetat att utbildningen är bra och att det finns bra studenter som jag kan tänka mig som framtida kollegor.
Kul att höra.

Senast redigerad av NV den 2007-03-22 klockan 09:48.
Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 11:07
anils avatar
Exmästerist

Standard

Okej, innan den här diskussionen fortsätter och antar orimliga proportioner så ställer jag en rak och enkel fråga.

Om man som före detta HTU/HV-student jobbar på ett företag, och detta företag har jobbannonser ute, vill då studenterna på HV få ett tips om att dessa jobb finns att söka, genom ett inlägg här? Och iom att den före detta studenten presenterar det här så finns han/hon skälvklart tillgänglig för mer info/tips.

Detta sker ju då enbart för att den före detta studenten kan tänka sig HV-studneter som kollegor, baserat på de goda erfarenheter som den före detta studenten har av studenter på HV.

Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 11:33
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

snälla, sluta skriva HV, vi varken får eller vill ha en förkortning på Högskolan Väst...(alla kallar oss Hiv, räcker inte det?)....
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 12:03
Claudias avatar
Claudia Claudia är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Sep 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Claudia
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta_Svanen
snälla, sluta skriva HV, vi varken får eller vill ha en förkortning på Högskolan Väst...(alla kallar oss Hiv, räcker inte det?)....

Hiv? Vart får du i:et ifrån? haha, jag säger oxå hv palla skriva högskolan väst hela tiden
Gammal 2007-03-22, 12:09
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

Vi får INTE förkorta högskolan Väst...det har med det där laget lr va d e som heter typ HV nånting...och det är förbannat fult att förkorta det, plus att andra skolor kallar oss för Hivare, de från Hiv, osv....Jag har inte HIV jag vill inte bli kallad Hivare och jag vägrar läsa texter där det står HV överallt för det är fuuuulllllllllllltttt
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 12:28
Bennys avatar
Benny Benny är inte uppkopplad
Postare med skrivkramp...

Standard

Värför i hela världen fick de för sig att döpa det till Högskolan Väst från första början. Kunde vem som helst gissat att folk skulle halla det HiV. Högskolan i Trollhättan däremot hade varit en HiT!
Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 12:56
anils avatar
Exmästerist

Standard

Hehe, det är bara att vänja sig. Ute i företagsvärlden är det treställiga förkortingar som är the shit.

Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta