SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Nyheter & Diskussion > Debatt - just nu!

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02, 20:21
Lottsters avatar
Lottster Lottster är inte uppkopplad
Slentrianpostare...

Reg.datum: Jan 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Lottster Skicka ett meddelande via MSN till Lottster
Thumbs down Kåravi

varför får jag hem en kåravi då jag inte ens har preliminärt anmält mig till någon kurs... dessutom till min gamla adress...
sådär skoj att vara tvungen att ringa o muppa sig... fakturan har ju tom ett sista betalningsdag.
Så varför skall jag behöva riskera att hamna hos kronofogden med allt vad det innebär för något jag inte ens har "köpt"?

/Lottster
Vågar du tro på ett högshus av trä?
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 20:28
Svarta_Svanens avatar
Svarta_Svanen Svarta_Svanen är inte uppkopplad
L33t Blondin

Reg.datum: Sep 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till Svarta_Svanen Skicka ett meddelande via MSN till Svarta_Svanen
Standard

För att du inte har gått ur som medlem.
EK05
DS09
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 20:42
Torskos avatar
Torsko Torsko är inte uppkopplad
WYSIWYG 0wnZ j00!

Reg.datum: May 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till Torsko
Standard

Är inte det där något som mappas automatiskt mot antagningslistor??
Jag har inget minne av att jag var tvungen att gå ur Studentkåren när jag slutade plugga. Har det inte glappat någonstans här?

Brukar Studentkåren för övrigt bussa kronofogden på någon överhuvudtaget? Att få ut sina betyg/examina borde vara tillräckligt incitament för alla att betala kåravgiften, iaf innan kårobligatoriet försvinner.
The man asks "Are you an engineer?"
"Indeed, how do you know?" she asks
He replies "Well, you gave me a technically perfect answer, but I don't have a clue what to do with your information and I still have no idea where I am. In all honesty, you didn't help me at all and you cost me a lot of my valuable time"
"So, you must be a manager" says the woman.
"Indeed, how do you know?" he asks.
"Well, you don't know where you are, nor where you have to go. A large mass of air brought you where you are now. You made a promise, while you didn't have the slightest idea how to honour it and you expect that the people below you solve your problems. Fact is, you are in exactly the same situation as you were 5 minutes ago, but now it's my fault!"
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 20:50
Lottsters avatar
Slentrianpostare...

Skicka ett meddelande via ICQ till Lottster Skicka ett meddelande via MSN till Lottster
Standard

Men är det inte under de terminer som man pluggar som man måste betela för. Eller måste jag betala för att skolan skall hålla kvar mina studieresultat? Eller betala en hel termins kåravgift för att ta ut mina betyg trots att jag inte pluggar något, bara för att jag är sen med det att ta ut dem?

Och hur f-n går man ut studentkåren? Trodde att eftersom medlemskapet är obligatoriskt så borde väl det faktum att jag inte läser längre diskvalifisera mig som medlem?

*sucka*
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 21:08
Gandalf the Golden
Guest

Standard

Så vitt jag vet så behöver man aktivt begära utträde nuförtiden... håller med om att det inte är optimalt. Dock ganska övertygad om att skolan inte kommer att radera några resultat eller dylikt ifall du inte betalar och har svårt att tänka mig att du kommer bli krävd på något, möjligtvis med undantag av eventuell påminelseavgift om så skulle bli fallet.
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 23:11
m0rk
Guest

Standard

Jag antar att du pluggade förra terminen?

Tidigare medlemmar fortsätter att få avier, fram tills ett visst antal veckor in på terminen tills vi får reda på att de inte har valt några kurser eller fortsätter på ett program. Tror de t o m är upp till 2-3 månader om jag inte har helt fel för mig.

Du kan skicka ett mail till mig; vice.utb@shv.hv.se med ditt namn och person.nr så makulerar jag fakturan och avslutar ditt medlemskap ifall du så vill.

MVH
Daniel Dynesen
Vice kårordförande

Edit: Har aldrig hört om ett fall där obetalde kåravier leder till kronofogden.

Edit2: Angående att den gick till din förra adress. Har du inte ändrat adressuppgifter på skolans sida så har vi inte fått dem iheller.

Senast redigerad av m0rk den 2008-09-02 klockan 23:22.
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 23:25
NVs avatar
NV NV är inte uppkopplad
Turnip

Reg.datum: Sep 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till NV Skicka ett meddelande via MSN till NV Skicka ett meddelande via Skype till NV
Standard

1. Alla studenter som studerade föregående termin får per automatik en avi.
  2. Om du inte studerar något vid högskolan väst kommer inte en avi från studentkåren vid högskolan väst leda till betalningspanmärkningar. Värt att notera är att om du är anmäld till en kurs som du sedan inte ska läsa så kan det leda till problem om du inte sköter din avregistrering ordentligt.
  3. Det finns ett problem att avgöra vilka som läser och inte läser efter som studentkåren och högskolan inte får jämföra uppgifter i sina register.
  4. Man kommer finnas kvar i studentkårens register fram tills dess att man begär utträde eller studentkåren väljer att rensa ur registret enligt gängse gällande lagar.
  5. Att vara med i studentkårens register är inte samma sak som att alltid får en avi. Man får en avi om man är nyregistrerad på kurser/program eller var (program)student föregående termin.
  6. Det stog iaf under "min" tid på skolan i informationen som följer med avin att om man inte är registrerad till en kurs och inte läser något program så behöver man inte betala avin utan kan lugnt slänga den.

Edit: Vi saknar dig också, Lotta!

Senast redigerad av NV den 2008-09-02 klockan 23:49.
Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:49
Lottsters avatar
Slentrianpostare...

Standard

jeje, tack för svaaaren. Hade väl inte brytt mig om den avin, om det inte varit för att det står en sista betalningsdag samt saknas info om att man kan bortse från den om man inte skall läsa... typ

Kanske något att ha i åtanke, speciellt när det tidigare pratas mycket om studenkårer som skickar sina medlemmar te fogden...

Anser ämnet vara uttömt. Skiter i fakturan och misstänker att jag inte är den enda som irriterat mig! =)

NV: Saknar e ett starkt ord, men V.T.H.P är nog ganska korrekt
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta