SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Studentkåren > Kårstyrelsen - KS

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-10, 23:44
Nisse Nisse är inte uppkopplad
IT-ansvarig

Reg.datum: May 2010
Standard Förlyttning av server

Tjosan eran it tekniker här vill bara informera om att på måndag den 14/6 runt 16:00 så kommer det inte att gå att logga in på era användarkonton på kår nätet.

Jag ska flytta in servern i fråga in i "skåpet" för dom som redan är inloggade när detta händer så kommer ni fortsätta att vara detta med ända skillnaden att ni inte kan spara dokument på servern ^^ alltså eran tilldelade map. Internet ska dock fortfarande fungera.

Så fort servern är igång igen så kommer ni högst troligen behöva logga in och ut igen för att att få tillgång till eran tilldelade map.

Men servern ska förhoppningsvis bara vara nere i 30 min hade tänkt att damsuga den lite när den ändå är avstängd .

Då jag är en dålig it tekniker så är detta inget jag kommer att prova innan och det jag beskriver ovan är något jag tror kommer hända. I värsta fall så kommer ni att bli utkastade från datorerna ända tills servern är uppe igen men det är inget som jag kommer att räkna med.

Jag hoppas att detta inte blir ett för stort problem för någon om så är fallet så hör gärna av sig här så ska jag fundera på att lösa detta någon annan dag.

/Edvin

Ps: Hittade inte något allmänt ställe där man kunde ge information till alla som har att göra i kårhuset. Om det finns något bättre ställe så ska jag flytta på denna topic så fort någon säger något.
Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 15:17
IT-ansvarig

Standard Ännu bättre

Jag hade lite tid över i lördags så jag satt och pillade lite och startade bland annat om servern för att se hur min service kommer att störa driften på kårhuset.