SHV's Forum  

Gå tillbaka   SHV's Forum > Studentkåren > Kårstyrelsen - KS

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-10, 23:44
Nisse Nisse är inte uppkopplad
IT-ansvarig

Reg.datum: May 2010
Standard Förlyttning av server

Tjosan eran it tekniker här vill bara informera om att på måndag den 14/6 runt 16:00 så kommer det inte att gå att logga in på era användarkonton på kår nätet.

Jag ska flytta in servern i fråga in i "skåpet" för dom som redan är inloggade när detta händer så kommer ni fortsätta att vara detta med ända skillnaden att ni inte kan spara dokument på servern ^^ alltså eran tilldelade map. Internet ska dock fortfarande fungera.

Så fort servern är igång igen så kommer ni högst troligen behöva logga in och ut igen för att att få tillgång till eran tilldelade map.

Men servern ska förhoppningsvis bara vara nere i 30 min hade tänkt att damsuga den lite när den ändå är avstängd .

Då jag är en dålig it tekniker så är detta inget jag kommer att prova innan och det jag beskriver ovan är något jag tror kommer hända. I värsta fall så kommer ni att bli utkastade från datorerna ända tills servern är uppe igen men det är inget som jag kommer att räkna med.

Jag hoppas att detta inte blir ett för stort problem för någon om så är fallet så hör gärna av sig här så ska jag fundera på att lösa detta någon annan dag.

/Edvin

Ps: Hittade inte något allmänt ställe där man kunde ge information till alla som har att göra i kårhuset. Om det finns något bättre ställe så ska jag flytta på denna topic så fort någon säger något.
Svara med citat
Gammal 2010-06-12, 15:17
IT-ansvarig

Standard Ännu bättre

Jag hade lite tid över i lördags så jag satt och pillade lite och startade bland annat om servern för att se hur min service kommer att störa driften på kårhuset.

Har kommit fram till att ni fortfarande kommer att kunna logga in på era användare när servern är nere. Den ända skillnaden är att ni inte kommer att synka era dokument med servern om ni vill spara något (kan inte spara grejer på mina dokument och logga ut). Men så länge datorn som ni arbetar på inte går sönder under dom 30 min som servern är avstängd så kommer ni inte behöva bry er om detta.

Sammanfattning: Ni kommer inte märka att jag gör saker med servern .

Ses på måndag

Hoj

Senast redigerad av Nisse den 2010-06-12 klockan 15:19.
Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 17:18
IT-ansvarig

Standard KLART

Så nu har jag och Emil stått i skrubben tillsammans. Vi lyckades tillslut att göra plats för servern där inne. Så nu låter det bara från skåpet.

Hoppas att ni tycker att det har blivit lite skillnad i alla fall.
Jag har fått lite uppgifter av Kanslichefen bland annat men om någon annan har lite uppgifter till mig så är det för tillfället lättast att skicka medelande till mig på forumet eller om ni pratar med mig.

Ha de
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta